12

SERVITORUL   CARE   SUFERA  (e ISRAEL, nu Isus)

 Psalmi 69:5 (Psalmi 69:4 in Biblia Crestina)
“Cei ce ma urasc fara temei sunt mai multi decat perii capului meu; ce puternici sunt cei ce vor sa ma piarda, cei ce pe nedrept imi sunt vrajmasi; trebuie sa dau inapoi ce n-am furat.”

Isus citează acest pasaj aducand referinta la el insusi:

Ioan 15:24-25
“… dar acum le-au si vazut, si M-au urat si pe Mine si pe Tatal Meu. Dar lucrul acesta s-a intamplat ca sa se implineasca vorba scrisa in Legea lor: M-au urat fara temei.”

Psalmi 69:8 [in Biblia Crestina 69:7]
“Caci pentru Tine port eu ocara, si imi acopera fata rusinea.”

Psalmi 69:10 [in Biblia Crestina 69:9]
“Caci ravna Casei Tale ma mananca, si ocarile celor ce Te ocarasc pe Tine cad asupra mea.”

Isus este declarat a fi subiectul acestor versete, de asemenea:

Romani 15:3
“Caci si Chri_tos nu si-a placut lui insusi; ci, dupa cum este scris: Ocarile celor ce Te ocarasc pe Tine au cazut peste Mine.”

Deasemenea:

Psalmi 69:22 [in Biblia Crestina 69:21]
“Ei imi pun fiere in mancare si, cand mi-e sete, imi dau sa beau otet.

Luca 23:36-37
“Ostasii, de asemenea, isi bateau joc de el; se apropiau, ii dadeau otet si-i ziceau: Daca esti tu imparatul iudeilor, mantuieste-te pe tine insuti!”

În cazul în care Isus a împlinit într-adevăr cea de-a doua jumătate a acestui verset, de ce nu si prima parte? De asemenea, daca el este cel despre care vorbeste psalmistul, atunci restul acestui Psalm trebuie să fie, de asemenea, atribuite lui. Sa vedem:

Psalmi 69:6
“D-zeule, Tu cunosti nebunia mea, si greselile mele [in alte cuvinte – pacatele mele] nu-Ti sunt ascunse.”

Cu toate acestea, acest verset a fost omis din Noul Testament, deoarece contrazice doctrina creștină a lui Isus “cel fără păcat“:

I Petru 2:22
“El n-a facut pacat, si in gura Lui nu s-a gasit viclesug.”

Mai departe:

Psalmi 69:12
“Ma imbrac cu sac, si ei ma batjocoresc.”

Isus nu este descris nicaieri in Noul Testament de a se imbraca in haine de sac. Dar David (autorul acestui Psalm) și poporul evreu sunt descrisi sub asemenea imprejurari:

I Cronici 21:16
“David a ridicat ochii si a vazut pe ingerul Domnului stand intre pamant si cer si tinand in mana sabia scoasa si intoarsa impotriva Ierusalimului. Atunci David si batranii, inveliti cu saci, au cazut cu fata la pamant.”

În versetele 23-29, psalmistul îndeamnă pe D-zeu a se răzbuna pe dușmanii săi, în timp ce Isus se roaga pentru ei:

Luca 23:34
“… Tata, iarta-i, caci nu stiu ce fac!”

Psalmi 69:9 [in Biblia Crestina 69:8]
“Am ajuns un strain pentru fratii mei si un necunoscut pentru fiii mamei mele.“

Despre aceasta “profeție“, se presupune că a fost îndeplinită de Isus:

Ioan 7:5
“Caci nici fratii lui [Isus] nu credeau in El.”

Ioan 1:11
[Isus] a venit la ai sai, si ai sai nu l-au primit.”

Aceste versete din Noul Testament sunt foarte revelatoare. Intreaga familie de gradul 1 a lui Isus – mama lui, despre care se zice ca i-ar fi dat naștere în mod miraculos il credea a fi o ființă muritoare, inclusiv fratii si surorile lui. Așa il credeau si vecinii lui, care l-au observat în fiecare zi. De fapt, Noul Testament discuta o anumita ostilitate între Isus și vecinii lui. Acestia au încercat chiar să-l omoare. Autorii Noului Testament sugereaza că Isus ar fi un om si această neîncredere asupra lui era previzibila. Dar te las pe tine cititorule ca sa tragi concluzia evidentă:

Marcu 6:4, 6
“Dar Isus le-a zis: Un proroc nu este dispretuit decat in patria lui, intre rudele lui si in casa lui … si se mira de necredinta lor.”

Cu toate acestea, adevărul este că Isus a fost considerat a fi nebun de cei care l-au cunoscut cel mai bine:

Marcu 3:21
“Rudele lui Isus, cand au auzit cele ce se petreceau, au venit sa puna mana pe El. Caci ziceau: ‘ Si-a iesit din minti.’ “


Teologii Crestini susțin că următoarele două pasaje prezic trădarea lui Isus de către Iuda (Matei 26:47-49), care a avut loc chiar dacă “Nici intelepciunea, nici priceperea, nici sfatul n-ajuta impotriva Domnului.“ (Proverbe 21:30):

 

1.

Naum 1:11

“Din tine, Ninive, a iesit cel ce urzea rele impotriva Domnului, cel ce facea planuri rautacioase.”

Acest verset se referă la Ninive, capitala Asiriei, după cum indică începutul capitolului:

 Naum 1:1
“Prorocie despre Ninive. Cartea prorociei lui Naum din Elcos.”

Din Ninive a venit regele său, Sanherib, care a complotat să distrugă orașul sfânt lui D-zeu și Sanctuarul prin atacarea regatului lui Iuda în timpul domniei lui Ezechia. În ceea ce privește această invazie, profetul continuă:

Naum 1:12
“Asa vorbeste Domnul: “Oricat de multi si puternici vor fi, toti vor fi secerati si vor pieri. Chiar daca te-am intristat, Ierusalime, nu te voi mai intrista…”

Deși armata asiriană era numeroasa și puternică, D-zeu a promis să o distrugă atât pe ea, cât și regele ei, salvand astfel Israelul de viitoare potentiale amenintari din partea Asiriei. D-zeu S-a tinut de cuvant deoarece a facut exact ceea ce a promis:

Isaia 37:36-38
Ingerul Domnului a iesit si a ucis in tabara asirienilor o suta optzeci si cinci de mii de oameni. Si, cand s-au sculat dimineata, iata ca toti acestia erau niste trupuri moarte. Atunci Sanherib, imparatul Asiriei, si-a ridicat tabara, a plecat si s-a intors; si a ramas la Ninive. Si, pe cand statea cu fata la pamant rugandu-se in casa lui Nisroc, dumnezeul sau, fiii sai, Adramalec si Sareter, l-au lovit cu sabia si au fugit in tara Ararat. Si, in locul lui, a domnit fiul sau Esar-Hadon.

 

2.

Psalmi 41:10 [in Biblia Crestina 41:9]
“Chiar si acela cu care traiam in pace, in care imi puneam increderea si care manca din painea mea, ridica si el calcaiul impotriva mea.”

Inaintea acestui verset, psalmistul il implora pe D-zeu:

Psalmi 41:5 [in Biblia Crestina 41:4]
“… Doamne, ai mila de mine! Vindeca-mi sufletul! Caci am pacatuit impotriva Ta.”

După cum sa afirmat, Noul Testament susține că Isus a fost fără păcat. Cu toate acestea, acest verset se atribuie lui:

Ioan 13:18
“Nu vorbesc despre voi toti; cunosc pe aceia pe care i-am ales. Dar trebuie sa se implineasca Scriptura care zice: “Cel ce mananca paine cu Mine a ridicat calcaiul impotriva Mea.”

Psalmi 22:2 [in Biblia Crestina 22:1]
Dumnezeule! Dumnezeule! Pentru ce m-ai parasit si pentru ce Te departezi fara sa-mi ajuti si fara s-asculti plangerile mele?

Acest Psalm exprima ingrijorarile poporului evreu. Apoi continua:

Psalmi 22:5-6 [in Biblia Crestina 22:4-5]
“In Tine se incredeau parintii nostri: se incredeau, si-i izbaveai. Strigau catre Tine, si erau scapati; se incredeau in Tine, si nu ramaneau de rusine.”

Acest pasaj face aluzie la:

Exod 2:23
“Dupa multa vreme, imparatul Egiptului a murit; si copiii lui Israel gemeau inca din pricina robiei si scoteau strigate deznadajduite. Strigatele acestea, pe care li le smulgea robia, s-au suit pana la D-zeu.”

Spre deosebire de versetele de mai sus, următorul verset nu ii este atribuit lui Isus, deoarece nu il maguleste ci il dezonorează:

Psalmi 22:7 [in Biblia Crestina 22:6]
“Dar eu sunt vierme, nu om, am ajuns de ocara oamenilor si dispretuit de popor.”

 Din nou, “vorbitorul” este Poporul Evreu. Să comparăm:

Isaia 41:14
“Nu te teme de nimic, viermele lui Iacov si ramasita slaba a lui Israel; caci Eu iti vin in ajutor – zice Domnul – si Sfantul lui Israel este Mantuitorul tau.”

Isaia 49:7
“Asa vorbeste Domnul, Rascumparatorul, Sfantul lui Israel, catre cel dispretuit si urat de popor, catre robul celor puternici [Poporul Israel]: “Imparatii vor vedea lucrul acesta, si se vor scula, si voievozii se vor arunca la pamant si se vor inchina, din pricina Domnului, care este credincios, din pricina Sfantului lui Israel, care Te-a ales.”

Psalmul de mai sus continua apoi:

Psalmi 22:8 [in Biblia Crestina 22:7]
“Toti cei ce ma vad isi bat joc de mine, isi deschid gura, dau din cap … “ 

Despre aceste verseturi se spune ca s-au implinit in:

Matei 27:39
” … Trecatorii isi bateau joc de El, dadeau din cap “

Cu toate acestea, imparatul David nu a facut aluzie la Isus, ci la Israel Să comparăm:

Psalmi 44:14-15 [in Biblia Crestina 44:13-14]
“Ne faci de ocara vecinilor nostri, de batjocura si de rasul celor ce ne inconjoara. Ne faci de pomina printre neamuri si pricina de clatinare din cap printre popoare.”

Psalmi 22:11 [in Biblia Crestina 22:10]
“de cand eram la sanul mamei, am fost sub paza Ta, din pantecele mamei ai fost Dumnezeul meu.”

Sa comparăm cu:

Isaiai 46:3
“Ascultati-Ma, casa lui Iacov si toata ramasita casei lui Israel, voi, pe care v-am luat in spinare de la obarsia voastra, pe care v-am purtat pe umar de la nasterea voastra”

Psalmi 22:17 [in Biblia Crestina 22:16]
“Caci niste caini ma inconjoara, o ceata de nelegiuiti dau tarcoale imprejurul meu ca un leu, mi-au strapuns mainile si picioarele”

Expresia “ca un leu“ este o traducere directă a cuvântului ebraic “ke’ari“ Să comparăm:

Psalmi 7:3 [in Biblia Crestina 7:2]
“… ca sa nu ma sfasie ca un leu care inghite, fara sa sara cineva in ajutor.”

 

Pentru a transforma Psalmii 22:17 într-o “profeție de răstignire” a lui Isus, misionarii crestini traduc “ke’ari” ca “i-au străpuns mâinile și picioarele mele”. Evident ca este o traducere greșită / fortata, pentru ca psalmistul continuă:

Psalmi 22:22 [in Biblia Crestina 22:21]
“Scapa-ma din gura leului si scoate-ma din coarnele bivolului!”

 

Noul Testament (in Matei 27:46) citează pe primul verset al acestui psalm, 22:2, ca fiind ultimele cuvinte ale lui Isus pe cruce înainte sa-si dea duhul. Dar acest lucru este TOTAL ABSURD ! Se spune ca scopul unic al venirii lui Isus în lume a fost să sufere și să moară pentru păcatele altora, pentru ca ei sa fie scutiti de un destin similar, iar acum, când acest moment culminant a sosit în cele din urmă, el il acuză pe D-zeu ca l-a abandonat ?! Cititorul, daca este educat cat de cat in ‘de-ale Noului Testament’ stie ca Isus transpira sange in gradina Ghetsemani de teama mortii pe cruce !


Isaia 52:1
“Trezeste-te, trezeste-te! Imbraca-te in podoaba ta, Sioane! Pune-ti hainele de sarbatoare, Ierusalime, cetate sfanta! Caci nu va mai intra in tine niciun om netaiat imprejur sau necurat.”

 Isaia 52:6
“De aceea poporul Meu va cunoaste Numele Meu; de aceea va sti in ziua aceea ca Eu vorbesc si zic: “Iata-Ma!”

 Isaia 52:9-10
“Izbucniti cu toate in strigate de bucurie, daramaturi ale Ierusalimului! Caci Domnul mangaie pe poporul Sau si rascumpara Ierusalimul. Domnul Isi descopera bratul Sau cel sfant inaintea tuturor neamurilor; si toate marginile pamantului vor vedea mantuirea D-zeului nostru.”

Isaia 52:12
“Nu iesiti cu graba, nu plecati in fuga, caci Domnul va va iesi inainte si D-zeul lui Israel va va taia calea.”

In mod incontenstabil, Isaia vorbește despre întoarcerea evreilor în Ierusalim, la începutul Erei Mesianice. Dar cu toate acestea, începând cu versetul următor (52:13), misionarii crestini susțin că subiectul se schimbă brusc de la națiunea lui Israel la persoana lui Isus! Totusi, tema principala a profetului rămâne clară: 1) Rolul lui Israel ca un popor suferind. 2) Ridicarea treptată și uimitoare Israelului la glorie și splendoare. 3) Recunoasterea tuturor națiunilor de greselile lor impotriva poporului Israel.

Isaia 52:13
“Iata, Robul Meu va propasi; Se va sui, Se va ridica, Se va inalta foarte sus.”

Nicăieri în Scriptura Ebraică este Mesia numit ‘robul lui D-zeu‘. In schimb Israel (Poporul Evreu) este adesesa numit ‘rob al lui D-zeu‘, în special în Cartea lui Isaia:

Isaia 41:8
“Dar tu, Israele, robul Meu, Iacove, pe care te-am ales, samanta lui Avraam, prietenul Meu”

Isaia 43:10
“Voi sunteti martorii Mei – zice Domnul – voi si Robul Meu pe care L-am ales, ca sa stiti, ca sa Ma credeti si sa intelegeti ca Eu sunt: inainte de Mine n-a fost niciun dumnezeu, si dupa Mine nu va fi.”

Isaia 44:1
“Asculta acum, Iacove, robul Meu, Israele, pe care te-am ales!”

Isaia 44:21

“Tine minte aceste lucruri, Iacove, si tu, Israele, caci esti robul Meu. Eu te-am facut, tu esti robul Meu, Israele, nu Ma uita!”

Isaia 45:4
“Din dragoste pentru robul Meu, Iacov, si pentru Israel, alesul Meu, te-am chemat pe nume, ti-am vorbit cu bunavointa, inainte ca tu sa Ma cunosti.”

Isaia 48:20
Iesiti din Babilon, fugiti din mijlocul haldeilor! Vestiti, trambitati cu glas de veselie, dati de stire pana la capatul pamantului, spuneti: “Domnul a rascumparat pe robul Sau, Iacov!”

Isaia 49:3
Si mi-a zis: “Israele, tu esti robul Meu in care Ma voi slavi.”

Mai mult decât atât, următorul verset creează o evidentă dilemă pentru cei care identifica acest slujitor ca fiind Isus:

Isaia 42:19
“Cine este orb, daca nu robul Meu, si surd ca solul Meu pe care il trimit? Cine este orb ca prietenul lui Dumnezeu, si orb ca robul Domnului?”

Mai degrabă, în timpul Erei Mesianice Poporul Evreu este acela care “va propasi; se va sui, se va ridica, Se va inalta foarte sus“:

Isaia 61:5-6
Strainii vor sta si va vor paste turmele, si fiii strainului vor fi plugarii si vierii vostri. Dar voi va veti numi preoti ai Domnului si veti fi numiti slujitori ai D-zeului nostru, veti manca bogatiile neamurilor si va veti fali cu fala lor.”

Isaia 52:14
Dupa cum pentru multi a fost o pricina de groaza – atat de schimonosita îi era fata si atat de mult se deosebea infatisarea Lui de a fiilor oamenilor

Mult mai devreme, Isaia prezintă o descriere foarte detaliată si metaforică a suferinței Poporului lui Israel:

Isaia 1:5-6
Ce pedepse noi sa va mai dea, cand voi va razvratiti din ce in ce mai rau? Tot capul este bolnav, si toata inima sufera de moarte! Din talpi pana-n crestet, nimic nu-i sanatos, ci numai rani, vanatai si carne vie, nestoarse, nelegate si nealinate cu untdelemn”

E un lucru foarte comun pentru Israel să fie personificat ca ‘fiu de D-zeu’:

Osea 11:1
Cand era tanar Israel, il iubeam si am chemat pe fiul Meu din Egipt.

Israelul a suferit un exil lung, opresiv. Dar la începutul Erei Mesianice, D-zeu va face cunoscut adevărul tuturor natiunilor, și apoi:

Isaia 52:15
“… tot asa, pentru multe popoare va fi o pricina de bucurie; inaintea lui imparatii vor inchide gura, caci vor vedea ce nu li se mai istorisise si vor auzi ce nu mai auzisera.

Lumea va fi uimită de intelepciunea Torei si ale evreilor, și relația lor cu Dumnezeu. De asemenea:

Isaia 49:23
Te vor hrani imparati, si imparatesele lor te vor alapta. Se vor inchina cu fata la pamant inaintea ta si vor linge tarana de pe picioarele tale, ca sa stii ca Eu sunt Domnul si ca cei ce nadajduiesc in Mine nu vor fi dati de rusine.

Isaia 60:10
“Strainii iti vor zidi zidurile, si imparatii lor iti vor sluji; caci te-am lovit in mania Mea, dar in indurarea Mea am mila de tine.”

Isaia 53:1
“Cine a crezut in ceea ce ni se vestise? Cine a cunoscut bratul Domnului?”

Națiunile nu vor vedea puternicul brațul mantuitor al lui D-zeu până la începutul Erei Mesianice, după cum a declarat:

Isaia 52:10
“Domnul Isi descopera bratul Sau cel sfant inaintea tuturor neamurilor; si toate marginile pamantului vor vedea mantuirea Dumnezeului nostru.”

Isaia 53:2
“El a crescut inaintea Lui ca o odrasla slaba, ca un lastar care iese dintr-un pamant uscat. N-avea nici frumusete, nici stralucire ca sa ne atraga privirile, si infatisarea Lui n-avea nimic care sa ne placa.”

Aceasta este o descriere a poporului evreu care s-a dezvoltat de la stagiul de ‘infant’ in desert, după exodul din Egipt, la stagiul de natiune:

Deuteronom 8:15
“care te-a dus in acel pustiu mare si grozav, unde erau serpi infocati si scorpioni, in locuri uscate si fara apa, care a facut sa-ti tasneasca apa din stanca cea mai tare”

Să comparăm:

Isaia 5:7
“Via Domnului ostirilor este casa lui Israel, si barbatii lui Iuda sunt vita pe care o iubea…”

Psalmi 80:9-11 [in Biblia Crestina 80:8-10]
Tu ai adus o vie din Egipt [Israel], ai izgonit neamuri si ai sadit-o. Ai facut loc inaintea ei, si ea a dat radacini si a umplut tara. Muntii erau acoperiti de umbra ei, si ramurile ei erau ca niste cedri ai lui Dumnezeu.”

Isaia 53:3
Dispretuit si parasit de oameni, om al durerii si obisnuit cu suferinta, era asa de dispretuit ca iti intorceai fata de la el si noi nu l-am bagat in seama.

În Scriptura Ebraica, deși cuvântul “ish“, înseamnă in mod literal “om“, în mod frecvent mai multe traduceri, așa cum se întâmplă aici (desi l-am făcut “om”, deoarece întregul capitol vorbește despre poporul evreu la singular). În mod similar găsim:

Judecatori 20:17
S-a facut si numaratoarea barbatilor lui Israel, afara de ai lui Beniamin, si s-au gasit patru sute de mii care scoteau sabia, toti barbati de razboi.

Judecatori 20:22
Poporul, barbatii lui Israel, s-au imbarbatat si s-au asezat din nou in linie de bataie in locul unde se asezasera in ziua intai.

I Samuel 17:2
Saul si barbatii lui Israel s-au strans si ei; au tabarat in valea Terebintilor si s-au asezat in linie de bataie impotriva filistenilor.

Cuvântul ebraic ‘Adam’ (tradus ‘om’ / ‘barbat’) se poate traduce si ‘oameni’ sau ‘barbati’:

Ezechiel 34:31
“Voi sunteti oile Mele, oile pasunii Mele, si Eu sunt Dumnezeul vostru, zice Domnul Dumnezeu.”

Astfel, “omul durerii” aici este Israel, care a fost într-adevăr disprețuit, urat, batjocorit și părăsit de către toate națiunile lumii.

Isaiah 53:4–6
Totusi el suferintele noastre le-a purtat, si durerile noastre le-a luat asupra lui, si noi am crezut ca este pedepsit, lovit de D-zeu si smerit. Dar el era strapuns pentru pacatele noastre, zdrobit pentru faradelegile noastre. Pedeapsa care ne da pacea a cazut peste el, si prin ranile lui suntem tamaduiti. Noi rataceam cu totii ca niste oi, fiecare isi vedea de drumul lui, dar Domnul a facut sa cada asupra Lui nelegiuirea noastra a tuturor.

Israel este deasemenea descris in acesti termeni in these terms :

Isaia 30:26
… cand va lega Domnul vanataile poporului Sau si va tamadui rana loviturilor lui.

Ieremia 30:12
Asa vorbeste Domnul: Lovitura ta [Israele] este de nevindecat, si rana ta este usturatoare.

Până la sosirea lui Mesia, suferința lui Israel va ispăși păcatele națiunilor. Prin urmare, bunăstarea lumii este asigurată. La începutul Erei Mesianice, națiunile lumii își vor da seama că ei au meritat durerile și nenorocirile care le-au provocat poporului evreu – purtătorii adevărului divin. Prin urmare:

Isaia 53:8
El a fost luat prin apasare si judecata. Dar cine din cei de pe vremea lui a crezut ca el fusese sters de pe pamantul celor vii si lovit de moarte pentru pacatele poporului meu?

Fiecare națiune se va invinovati pentru Israel suferintele evreilor de-alungul secolelor “sters de pe pamantul celor vii“, adică, exilat din Țara Sfântă, și fiecare va fi mâhnit știind că a fost demn de astfel de necaz “… pentru păcatele poporului meu, au fost ei pedepsiti ..“

Isaia 53:9
Ei iau făcut mormântul lui cu cei răi și decesele sale printre cei bogați, deși el nu a comis nici o violență și nu a iesit nici un vicleșug în gura lui.

Acest “Ei” .. aduce referința la neamuri, care au jefuit evrei bogați acuzându-i in mod fals, apoi ucigandu-i și îngropându-i in groapa comună. “moartea lui” inseamna mortile evreilor care constitue Israelul.

Isaia 53:10
“Domnul a gasit cu cale sa-L zdrobeasca prin suferinta… Dar, dupa ce Isi va da viata ca jertfa pentru pacat, va vedea o samanta de urmasi, va trai multe zile, si lucrarea Domnului va propasi in mainile Lui.”

Scopul major al suferinței lui Israel este pentru a face ispasire păcatelor sale, ca D-zeu apoi sa le iertate:

Isaia 43:25
Eu, Eu iti sterg faradelegile, pentru Mine, si nu-Mi voi mai aduce aminte de pacatele tale.”

Ezechiel 36:25
“Va voi stropi cu apa curata, si veti fi curatati; va voi curata de toate spurcaciunile voastre si de toti idolii vostri.”

După ce această restituire este completa și Israel este complet purificat, națiunea va “vedea semința sa,” adică, acesta va fi binecuvântată cu copii in abundență, așa cum a promis:

Deuteronom 30:5
Domnul Dumnezeul tau te va aduce in tara pe care o stapaneau parintii tai si o vei stapani; iti va face bine si te va inmulti mai mult decat pe parintii tai.

Ezechiel 36:37
Asa vorbeste Domnul Dumnezeu: “Iata in ce privinta Ma voi lasa induplecat de casa lui Israel si iata ce voi face pentru ei: voi inmulti pe oameni ca pe o turma de oi.

Deasemenea, D-zeu ii va inmulti zilele (“va trai multe zile“) acordand poporului evreu longevitate:

Isaia 65:22
Nu vor zidi case, ca altul sa locuiasca in ele; nu vor sadi vii, pentru ca altul sa le manance rodul; caci zilele poporului Meu vor fi ca zilele copacilor, si alesii Mei se vor bucura de lucrul mainilor lor.

Zaharia 8:4
Asa vorbeste Domnul ostirilor: “Iarasi vor sedea pe ulitele Ierusalimului batrani si femei in varsta, fiecare cu toiagul in mana, din pricina marelui lor numar de zile.”

Isaia 53:11
Va vedea rodul muncii sufletului Lui si Se va inviora. Prin cunostinta Lui, robul Meu cel neprihanit va pune pe multi oameni intr-o stare dupa voia lui Dumnezeu si va lua asupra lui povara nelegiuirilor lor.

Evreii au purtat cu siguranță fărădelegile neamurilor: de-a lungul istoriei, au fost discriminați, oprimați, torturati, violati, jefuiti, și ucisi. Prin acceptarea acestui ‘tratament’ și recunoscând că este voia Lui, ei au justificat și sfințit numele lui D-zeu. În Era Mesianică, așa cum a declarat, națiunile vor realiza acest sacrificiu de sine și poporul evreu vor fi apreciat și răsplătit:

Isaia 62:8
Domnul a jurat pe dreapta Lui si pe bratul Lui cel puternic, zicand: “Nu voi mai da graul tau hrana vrajmasilor tai, si fiii strainului nu vor mai bea vinul tau pentru care tu te-ai ostenit.

Mica 4:4
ci fiecare va locui sub vita lui si sub smochinul lui, si nimeni nu-l va mai tulbura. Caci gura Domnului ostirilor a vorbit.

Tefania 3:20
In vremea aceea, va voi aduce inapoi; in vremea aceea, va voi strange; caci va voi face o pricina de slava si de lauda intre toate popoarele pamantului, cand voi aduce inapoi pe prinsii vostri de razboi sub ochii vostri, zice Domnul.

Isaia 53:12
De aceea, Ii voi da partea Lui la un loc cu cei mari, si va imparti prada cu cei puternici, pentru ca S-a dat pe Sine insusi la moarte si a fost pus in numarul celor faradelege, pentru ca a purtat pacatele multora si S-a rugat pentru cei vinovati.

 

De-a lungul veacurilor, evreul a purtat păcatele multora: acuzat si judecat pe nedrept, el a fost de prea multe ori pus in randul celor “fără-delege” și cu toate acestea, în mijlocul tuturor aceastor persecuții, evreul, necontenit a suferit pentru fărădelegile neamurilor .. conform lui:

Ieremia 29:7
Urmariti binele cetatii in care v-am dat prada si v-am dus in robie si rugati-va Domnului pentru ea, pentru ca fericirea voastra atarna de fericirea ei!

În Scriptura Ebraică, ‘prada’ se referă exclusiv la bunuri și obiecte de valoare luate în război:

Numeri 31:11
Au luat toata prada si toate jafurile de oameni si dobitoace.

Deuteronom 3:7
Iar toate vitele si prada din cetati le-am luat pentru noi.

 I Samuel 30:18-19
David a scapat astfel tot ce luasera amalecitii si a scapat si pe cele doua neveste ale lui. Nu le-a lipsit nimeni, de la mic pana la mare, nici fiu, nici fiica, niciun lucru din prada, nimic din ce li se luase: David a adus inapoi totul.

Neparticipand in nici un fel de razboi, Isus nu ar fi putut lua prada. Dar Israelul a participat, și va participa nou:

Ezechiel 39:10
Atunci locuitorii cetatilor lui Israel vor iesi, vor arde si vor da prada flacarilor armele, pavezele si scuturile, arcurile si sagetile, lancile si sulitele; si sapte ani vor face focul cu ele.

Zaharia 14:14
Iuda va lupta si el in Ierusalim, si vor strange bogatiile tuturor neamurilor dimprejur, aurul, argintul si haine foarte multe.

Noul Testament furnizează o dovadă în plus că Isus nu este subiectul discutat aici:

Isaia 53:3
Dispretuit si parasit de oameni, Om al durerii si obisnuit cu suferinta, era asa de dispretuit, ca iti intorceai fata de la El, si noi nu L-am bagat in seama.

În contrast, se presupune ca Isus a fost foarte popular:

Luca 4:15
“El invata pe oameni in sinagogile lor si era slavit de toti.”

Isaia 53:7
Cand a fost chinuit si asuprit, n-a deschis gura deloc, ca un miel pe care-l duci la macelarie si ca o oaie muta inaintea celor ce o tund: n-a deschis gura.

Isus dimpotriva “si-a deschis gura” pe cruce:

Matei 27:46
Si pe la ceasul al noualea, Isus a strigat cu glas tare: ‘Eli, Eli, lama sabactani?’, adica: “Dumnezeul Meu, Dumnezeul Meu, pentru ce M-ai parasit?

Deși Noul Testament traduce “Sabactani” gresit (“ma părăsit”), citind Psalmul 22:2, traducerea corecta este “ma macelerasti”. Să comparăm:

Deuteronom 12:21
… vei putea sa ucizi [sabachta] vitele din cireada si din turma ta… ”

In alte cuvinte Isus nu a strigat “pentru ce m-ai parasit ?!” ci “pentru ce ma macelaresti/sacrifici ?!” Un auto-intitulat mesia, Isus a fost socat atunci cand D-zeu l-a lasat sa moara!

Isaia 53:9
Ei iau făcut mormântul lui cu cei răi și decesele sale printre cei bogați, deși el nu a comis nici o violență și nu a iesit nici un vicleșug în gura lui.

Isus a fost ingropat cu bogatii nu cu cei rai:

Matei 27:57, 59-60
Spre seara, a venit un om bogat din Arimateea, numit Iosif, care era si el ucenic al lui Isus … Iosif a luat trupul, L-a infasurat intr-o panza curata de in si L-a pus intr-un mormant nou, al lui insusi, pe care-l sapase in stanca…”

Apoi, dimpotriva, Isus a murit printre cei răi, nu cei bogați:

Matei 27:38
“Impreuna cu El au fost rastigniti doi talhari: unul la dreapta, si celalalt la stanga Lui.”

Expresia “în decese sale” este, de asemenea, nepotrivită pentru Isus, pentru că el a murit un singură moarte. Mai mult de atat si chiar mai problematic) este faptul ca Isus a comis acte violente:

 

1.

Matei 21:18-19
Dimineata, pe cand Se intorcea in cetate, I-a fost foame [lui Isus]. A vazut un smochin langa drum si S-a apropiat de el; dar n-a gasit decat frunze, si i-a zis: ‘De acum incolo, in veac sa nu mai dea rod din tine!” Si indata smochinul s-a uscat.’

Daca chiar s-a intamplat asa, cu ce a gresit smochinul respectiv? .. mai ales cand aflam ca:

Marcu 11:13
… caci nu era inca vremea smochinelor.

 

2.

Se spune despre Isus că a permis unor “demoni”, de intra intr-o turma de două mii de porci, care au sarit de pe o stâncă și s-au înecat în mare (Marcu 5:11-13). Cu siguranță ar fi putut scoate acesti “demoni”: Matei 12:27 – Si daca Eu [Isus] scot afara dracii cu ajutorul lui Beelzebul (Printul demonilor), fiii vostri [ai Fariseilor] cu cine-i scot? De aceea ei vor fi judecatorii vostri.

D-zeu a permis lui Solomon sa invete cum sa expulzează demonii, care este o știință utila și spiritual necesară oamenilor. El a compus aceste incantații și ne-a lăsat moduri de utilizare a exorcismelor prin care se alunga demonii, astfel încât să nu se întoarcă, și această metodă de vindecare este de folosită des în ziua de azi.

Dr. Conyers Middleton, Sec XVIII al erei crestine:
Este remarcabil faptul că toți Părinții creștini, care au dat atat de multa importanta pe darul special al lui Isus de a de scoate draci, permite aceeași putere, atât pentru evrei cat și pentru neamuri, înaintea și după venirea [presupusa venire #2] a lui Isus. Origen, care a fost un filozof egiptean din sec III al erei crestine dicteaza: “Vrăjitorii din Egipt pot alunga spiritele rele, boli de cura de o respiratie, pot apela la spiritele celor morți, pot face ca lucrurile neînsuflețite sa se miște ca și în cazul în care acestea au fost în viață, și astfel influența unor oameni neinstruiți, pe care le produc în ele, indiferent de imagini și sunete care le produc. Dar, pentru că ei fac astfel de lucruri trebuie noi să ii considerăm fii lui D-zeu? Sau să numim astfel de lucruri trucuri de oameni nenorociți și răi?

 

3.

Ioan 2:13-15
Pastile iudeilor era aproape; si Isus S-a suit la Ierusalim. In Templu a gasit pe cei ce vindeau boi, oi si porumbei, si pe schimbatorii de bani sezand jos. A facut un bici de streanguri si i-a scos pe toti afara din Templu, impreuna cu oile si boii; a varsat banii schimbatorilor si le-a rasturnat mesele.

Totusi, Tora porunceste tuturor a aduce o zecime din produsele sale anuale la Templu (multi din ei calatoreau din nordul Israelului cam 2-3 saptamani pina ajungeau la Templu, de aceea era convenient si sugerat de a isi procura animale sanatoase in incinta Templului):

Deuteronom 14:22-23
Sa iei zeciuiala din tot ce-ti va aduce samanta, din ce-ti va aduce ogorul in fiecare an. Si sa mananci inaintea Domnului D-zeului tau, in locul pe care-l va alege ca sa-Si aseze Numele acolo, zeciuiala din graul tau, din mustul tau si din untdelemnul tau si intaii nascuti din cireada si turma ta, ca sa te inveti sa te temi intotdeauna de Domnul D-zeul tau.

În cazul în care unii dintre ei trăiesc departe, atunci el poate sa-si vanda această a zecea parte din recolta și sa aduca veniturile la Templu:

Deuteronom 14:24-26
Poate, cand te va binecuvanta Domnul D-zeul tau, drumul va fi prea lung ca sa-ti poti duce zeciuiala acolo, din pricina departarii tale de locul pe care-l va alege Domnul D-zeul tau ca sa-Si puna acolo Numele Lui. Atunci, sa-ti prefaci zeciuiala in argint, sa strangi argintul acela in mana si sa te duci la locul pe care-l va alege Domnul D-zeul tau. Acolo, sa cumperi cu argintul acela tot ce vei dori: boi, oi, vin si bauturi tari, tot ce-ti va placea, sa le mananci inaintea Domnului D-zeului tau si sa te bucuri tu si familia ta.

Persoanele care veneau din ținuturi îndepărtate aveau nevoie de a face schimb de bani contra marfa, în scopul de a cumpăra animale de sacrificiu, alimente și băuturi, etc, în îndeplinirea poruncilor de mai sus. Prin urmare, existaunegustori de animale și schimbătorii de bani la fața locului. Acest “trafic” de bani si animale nu era operat în mod ilegal, nici nu au fost situat într-o zonă neatribuita în care astfel de practici ar putea fi considerat un sacrilegiu. Dacă asa ar fi fost cazul, ar fi complet ridicol să credem că oficialii Templului și milioanele de credincioși ar fi admis un asemenea sacrilegiu. Atunci cum poate cineva justifica comportamentul lui Isus? Și chiar dacă, din orice alt motiv, el nu a putut tolera ceea ce a văzut, cu siguranță ar fi putut sa-și exprime sentimentele sale într-un mod mai “crestinesc” și mai demn, mai ales ca se afla in Templu, în timpul pregătirilor de Paște, și în prezența la o mulțime de pelerini ! Mai mult decât atât, spre deosebire de subiectul pasajului în discuție, se pare ca a iesit o anumita înșelăciune în gura lui Isus:
(In plus – nu exista nici o lege in Tora ca sa interzica ceea ce a condamnat Isus!)

Marcu 16:17-18
Iata semnele care vor insoti pe cei ce vor crede: in Numele Meu vor scoate draci; vor vorbi in limbi noi; vor lua in mana serpi; daca vor bea ceva de moarte, nu-i va vatama; isi vor pune mainile peste bolnavi, si bolnavii se vor insanatosi.

Ioan 14:12-14
Adevarat, adevarat va spun ca cine crede in Mine va face si el lucrarile pe care le fac Eu; ba inca va face altele si mai mari decat acestea, pentru ca Eu Ma duc la Tatal; si orice veti cere in Numele Meu, voi face, pentru ca Tatal sa fie proslavit in Fiul. Daca veti cere ceva in Numele Meu, voi face.

Crestinii sunt constienti ca asemenea promisiuni sunt false.

Ioan 7:8-10
Suiti-va voi la praznicul acesta; Eu [Isus] inca nu Ma sui la praznicul acesta, fiindca nu Mi s-a implinit inca vremea. Dupa ce le-a spus aceste lucruri, a ramas in Galileea. Dupa ce s-au suit fratii Lui la praznic, S-a suit si El, dar nu pe fata, ci cam pe ascuns.

Deasemenea in cap 7 al acestui website, gasiti alte doua profetii false de-ale lui Isus.

Isaia 53:10

Domnul a gasit cu cale sa-L zdrobeasca prin suferinta… Dar, dupa ce Isi va da viata ca jertfa pentru pacat, va vedea o samanta de urmasi, va trai multe zile, si lucrarea Domnului va propasi in mainile Lui.” 

Zile lui Isus nu au fost prelungite, nici nu si-a vazut el “sămânța lui“: povestea lui sustine ca el a murit fără copii aproximativ la vârsta de 31-33 de ani.

Isaia 53:11
Va vedea rodul muncii sufletului Lui si Se va inviora. Prin cunostinta Lui, Robul Meu cel neprihanit va pune pe multi oameni intr-o stare dupa voia lui D-zeu si va lua asupra Lui povara nelegiuirilor lor.

După cum sa arătat mai sus, Isus nu l-a justificat D-zeu nici pe cruce nici în Templu. Și, după cum se arată în capitolul 2, fondatorii creștinismului aruncat pe Isus ca un “purtător al fărădelegii” doar pentru a valorifica legendele populare [pe atunci] ale lui Krishna si ale lui Buddha.

Ieremia 31:14-17
Voi satura de grasime sufletul preotilor, si poporul Meu se va satura de bunatatile Mele, zice Domnul.” Asa vorbeste Domnul: ‘Un tipat se aude la Rama, plangeri si lacrimi amare: Rahela isi plange copiii; si nu vrea sa se mangaie pentru copiii ei, caci nu mai sunt!’ Asa vorbeste Domnul: ‘Opreste-ti plansul, opreste-ti lacrimile din ochi; caci truda iti va fi rasplatita’, zice Domnul; ‘ei se vor intoarce iarasi din tara vrajmasului. Este nadejde pentru urmasii tai’, zice Domnul; ‘copiii tai se vor intoarce in tinutul lor!’

Acest pasaj se referă la cele zece triburi pierdute ale lui Israel, care nu sau mai mai întors niciodata în Țara Sfântă după ce au fost exilat în Asiria (de regele Asiriei). Dar sunt predestinate să facă acest lucru în era mesianică. Prin urmare, profetul continuă:

Ieremia 31:21-22
Ridica semne pe drum, pune stalpi, ia seama la calea, la drumul pe care l-ai urmat… Intoarce-te, fecioara lui Israel, intoarce-te in cetatile acestea care sunt ale tale! Pana cand vei fi pribeaga, fiica ratacita? Caci Domnul face un lucru nou pe pamant: femeia va peti pe barbat.

Despre această răscumpărare se, vorbește și în altă parte:

Osea 2:2
Plangeti-va, plangeti-va impotriva mamei voastre! Caci nu este nevasta Mea, si Eu nu sunt barbatul ei! Sa-si departeze curviile dinaintea ei si preacurviile de la tatele ei!

Deci, aici se discuta chinul acestor triburi pierdute:

Ieremia 31:18
Iata, ii aduc inapoi din tara de la miazanoapte, ii adun de la marginile pamantului: intre ei este si orbul si schiopul, femeia insarcinata si cea in durerile nasterii; o mare multime se intoarce inapoi aici!

Cele zece seminții ale lui Israel sunt numite “Efraim”, deoarece primul lor rege sa ridicat din acest trib:

I Regi 11:26, 31, 37
Si Ieroboam, … era fiul lui Nebat, efratit din Tereda, si avea ca mama pe o vaduva numita Terua. … si a zis lui Ieroboam: “Ia-ti zece bucati! Caci asa vorbeste Domnul Dumnezeul lui Israel: “Iata, voi rupe imparatia din mana lui Solomon si-ti voi da zece semintii. … Pe tine te voi lua, si vei domni peste tot ce-ti va dori sufletul, vei fi imparatul lui Israel.

Ieremia 7:15
Si va voi lepada [triburile lui Iuda] de la fata Mea cum am lepadat pe toti fratii vostri, pe toata samanta lui Efraim!

Noul Testament (Matei 2:16) susține că Irod, guvernatorul lui Iuda a căutat sa curme viața copilului Isus, pe care el a considerat o amenințare la tronul său (vezi pagina 2, punctele 4 si 5). Prin urmare, pentru a se asigura că Isus ar fi printre ei, Irod, se presupune că ar fi ucis “toți copiii de sex masculin, în Betleem și în toate această regiune, care erau de doi ani sau sub doi ani.” In modul asta (sustine Noul Testament) s-a “îndeplinit” versetul nostru în discuție. Ar fi fost mai adecvat, cu toate acestea, pentru Lea, alte soția lui Iacov, a plânge pe soarta acestor copii, pentru ca ea (nu Rahela) este matriarha acestor descendenti din Iuda:

Geneza 35:23
Fiii Leii: Ruben, intaiul nascut al lui Iacov, Simeon, Levi, Iuda, Isahar si Zabulon.”


Geneza 22:8
‘Fiule’, a raspuns Avraam, ‘D-zeu insusi va purta grija de mielul pentru arderea de tot.’ Si au mers amandoi impreuna inainte.

Acesta a fost raspunsul la intrebarea adresata de fiul sau:

Geneza 22:7
Iata focul si lemnele; dar unde este mielul pentru arderea de tot?

Testul cel mai greu [pentru Avraam], de loialitate față de D-zeu a fost legarea fiului său, Isaac. Dialogul de mai sus a fost o parte din acel calvar. Înainte de Avraam sa fi omorât pe fiul său, D-zeu l-a oprit de dezvăluindu-i oferta pe care El o dorea cu adevărat:

Geneza 22:13
Avraam a ridicat ochii si a vazut inapoia lui un berbec incurcat cu coarnele intr-un tufis; si Avraam s-a dus de a luat berbecul si l-a adus ca ardere de tot in locul fiului sau.

În concordanta cu interpretarea misionarilor crestini, versetul în discuție ar prooroci despre Isus, “mielul” care va fi oferit lui D-zeu pe cruce.


Zaharia 12:10
Și voi turna peste casa lui David și peste locuitorii Ierusalimului un duh de har și de rugăciune. Și ei se vor uita la mine din cauza celor care i-au străpuns [cu săbii], și-i vor jeli precum unul care si-ar jeli singurul fiu și o va face cu atata amărăciune, vrednică unui întâi născut.

Acest verset descrie războiul final între Israel și națiunile lumii care il vor ataca:

Zaharia 12:9
In ziua aceea, voi cauta sa nimicesc toate neamurile care vor veni impotriva Ierusalimului.

Textul devine mult mai clar atunci când este analizat mai amanuntit:

Și ei [Evreii] se vor uita la mine [D-zeu] din cauza celor [neamurile] care i-au străpuns [cu săbii] și-i vor jeli [pe Poporul Evreu] precum unul [adică neamurile] care si-ar jeli singurul fiu; și o vor face cu atâta amărăciune, vrednică unui întâi născut.

Israel a fost si va fi intotdeauna poporul special si privilegiat al lui D-zeu:

Deuteronom 4:7-9
Care este, in adevar, neamul acela asa de mare incat sa fi avut pe dumnezeii lui asa de aproape cum avem noi pe Domnul D-zeul nostru, ori de cate ori Il chemam? Si care este neamul acela asa de mare incat sa aiba legi si porunci asa de drepte, cum este toata Legea aceasta pe care v-o pun astazi inainte? Numai ia seama asupra ta si vegheaza cu luare aminte asupra sufletului tau, in toate zilele vietii tale, ca nu cumva sa uiti lucrurile pe care ti le-au vazut ochii si sa-ti iasa din inima; fa-le cunoscut copiilor tai si copiilor copiilor tai.

Prin urmare, ceea ce se întâmplă Israelului se spune că se întâmplă lui D-zeu. În acest caz, D-zeu se spune că a fost “străpuns”, atunci când Israel a fost, de fapt, victima. În mod similar:

Isaia 63:9
In toate necazurile lor n-au fost fara ajutor, …

Psalmi 83:5-6 [in Biblia Crestina 83:4-5]
‘Veniti’, zic ei, ‘sa-i nimicim din mijlocul neamurilor, ca sa nu se mai pomeneasca numele lui Israel!’ Se strang toti cu o inima, fac un legamant impotriva Ta:

Exod 15:7
Prin marimea maretiei Tale, Tu trantesti la pamant pe vrajmasii Tai…

Deși egiptenii au persecutat poporul Israel, nu pe D-zeu “Cine se ridică împotriva lui Israel este considerat ca în cazul în caresi cum s-au ridicat împotriva D-zeu“. Conform Noului Testament, versetul în discuție profețește despre răstignirea lui Isus (ha, ha, ha):

Ioan 19:34, 36-37
ci unul din ostasi I-a strapuns coasta cu o sulita; si indata a iesit din ea sange si apa … Aceste lucruri s-au intamplat ca sa se implineasca Scriptura: ‘Niciunul din oasele Lui nu va fi sfaramat.’ … Si, in alta parte, Scriptura mai zice: ‘Vor vedea pe Cine au strapuns.’

Aceasta “frauda pioasa” este evidentă: Versetul în discuție spune: “Pentru mine” (eilai în ebraică), nu “asupra lui” (ahlav) sensul acestor cuvinte pot fi ușor determinate în:

Geneza 44:21
Tu ai spus robilor tai: ‘Aduceti-l la mine ca sa-l vad cu ochii mei.’


Psalmi 34:18-23 [in Biblia Crestina 34:17-22]
Cand striga cei fara prihana, Domnul aude si-i scapa din toate necazurile lor. Domnul este aproape de cei cu inima infranta si mantuieste pe cei cu duhul zdrobit. De multe ori vine nenorocirea peste cel fara prihana, dar Domnul il scapa intotdeauna din ea. Toate oasele i le pazeste, ca niciunul din ele sa nu i se sfarame. Pe cel rau il omoara nenorocirea, dar vrajmasii celui fara prihana sunt pedepsiti. Domnul scapa sufletul robilor Sai, si niciunul din cei ce se incred in El, nu este osandit.

Acest Psalm începe: “Un psalm al lui David, când a simulat nebunie în fața lui Abimelec, ca să-l izgonit, și a plecat” După ce a fost salvat de Abimelec, David lăudat pe D-zeu pentru protejarea celor neprihăniți. Noul Testament citează versetul acesta ca pe o profeție precum nici unul din oasele lui Isus nu s-ar fi frant/sfaramat pe cruce:

Ioan 19:36
“Aceste lucruri s-au intamplat ca sa se implineasca Scriptura: ‘Niciunul din oasele Lui nu va fi sfaramat.’ ”


Zaharia 13:6
Si daca-l va intreba cineva: ‘De unde vin aceste rani pe care le ai la maini?’, el va raspunde: ‘In casa celor ce ma iubeau le-am primit.’

Dar acest verset se referă la profeții falșii care vor apăre înainte de epoca mesianică. Versetele precedente fac acest lucru clar:

Zaharia 13:2-3
In ziua aceea – zice Domnul ostirilor – voi starpi din tara numele idolilor, ca nimeni sa nu-si mai aduca aminte de ei; voi scoate, de asemenea, din tara pe prorocii mincinosi si duhul necurat. Si daca va mai proroci cineva, atunci tatal sau si mama sa, insisi parintii lui, ii vor zice: “Tu nu vei trai, caci ai spus minciuni in Numele Domnului”; si tatal sau si mama sa, cei care l-au nascut, il vor strapunge, cand va proroci.

Crestinismul susține că versetul în discuție face referire la rănile de pe crucifix ale lui Isus.


Zaharia 13:7
Scoala-te, sabie, asupra pastorului Meu si asupra omului care Imi este tovaras! – zice Domnul ostirilor. Loveste pe pastor, si se vor risipi oile! Si Imi voi intoarce mana spre cei mici.

In cap 13 (al acestui website), Zaharia vorbeste despre impostori, profeți falși, în primul rând și despre conducătorii incompetenți și prefacuti, care sunt la “păstorii” care au exilat poporul evreu, acestia din urma fiind asemanati cu un neam asemănat cu oile:

Ieremia 50:6
Poporul Meu era o turma de oi pierdute; pastorii lor ii rataceau, ..

D-zeu promite să controleze pe acesti “păstori” aducandu-i “aproape de El”, și să-i pedepsească pentru oprimarea turmei Sale. Apoi El “isi va intinde mâna peste cei mici [evreii]”, într-un gest de salvare, dupa cum putem citi:

Isaia 1:25-26
‘Imi voi intinde mana impotriva ta, iti voi topi zgura, cum o topeste lesia, toate particelele de plumb le voi departa din tine. Voi face iarasi pe judecatorii tai ca odinioara, si pe sfetnicii tai, ca la inceput …’

Noul Testament il descrie pe Isus a fi pastorul aici:

Matei 26:31
Atunci Isus le-a zis: ‘In noaptea aceasta, toti veti gasi in Mine o pricina de poticnire; caci este scris: Voi bate Pastorul, si oile turmei vor fi risipite.’

 

Leave a Reply