07

UNSUL   LUI   D-ZEU

Isaia 43:3
Caci Eu sunt Domnul D-zeul tau, Sfantul lui Israel, Mantuitorul tau! Eu dau Egiptul ca pret pentru rascumpararea ta, Etiopia si Saba, in locul tau. “

Isaia 45:15
“Dar Tu esti un D-zeu care Te ascunzi, Tu, D-zeul lui Israel, Mantuitorule!

Isaiah 60:16
“Vei suge laptele neamurilor, vei suge tata imparatilor; si vei sti astfel ca Eu sunt Domnul, Mantuitorul tau, Rascumparatorul tau, Puternicul lui Iacov.

Ieremia 14:8
“Tu, care esti nadejdea lui Israel, Mantuitorul lui la vreme de nevoie:

Aceste versete declară fără echivoc că, deși D-zeu are emisari pentru a veni în ajutorul nostru fizic și spiritual, El Însuși este Mântuitorul și Răscumpărătorul Poporului Evreu:

Isaia 45:17
“Dar Israel va fi mantuit de Domnul, cu o mantuire vesnica. Voi nu veti fi nici rusinati, nici infruntati, in veci.” 

 

Cu toate acestea, nu trebuie să confundăm următorii termeni ebraici:

GoelMantuitor
MoshiaSalvator
MoshiachMesia

Aici, suntem preocupati doar cu titlul “Mesia”, asupra caruia atat Evreii cat și Creștinii sunt de acord ca va fi aplicat Celui Promis. În Biblia Ebraică, “Mesia” înseamnă întotdeauna “Uns”:

Psalmi 18:51 [in Biblia Crestina 18:50]
“El da mari izbaviri imparatului Sau si da indurare unsului Sau: lui David si semintei lui pe vecie.

Isaia 45:1
“Asa vorbeste Domnul catre unsul Sau, catre Cirus, pe care-l tine de mana ca sa doboare neamurile inaintea lui si sa dezlege braul imparatilor, sa-i deschida portile, ca sa nu se mai inchida:

“Mesia” și “Uns” sunt sinonime pentru că Mesia va fi un Rege Uns. De fapt, în perioada biblică ungerea a fost folosita pentru o consacrare sacra a tuturor celor alesi de D-zeu :

Mari Preoti:

Levitic 21:10
Preotul care este mare preot intre fratii lui, pe capul caruia a fost turnat untdelemnul pentru ungere, si care a fost inchinat in slujba Domnului si imbracat in vesminte sfintite,.…..

 

Profeti:

I Regi 19:15-16
Domnul i-a zis: [lui Ilie], “….si sa ungi pe Elisei, fiul lui Safat, din Abel-Mehola, ca proroc in locul tau

 

Imparati:

II Regi 9:6
Iehu s-a sculat si a intrat in casa, si tanarul i-a turnat untdelemnul pe cap, zicandu-i: “Asa zice Domnul, Dumnezeul lui Israel: “Te ung imparat al lui Israel, al poporului Domnului.

 

Teologii Crestini se folosesc de versetele cu care am început acest capitol pentru a “dovedi” că Mesia este D-zeu Însuși în persoana lui Isus. Când citiți următoarele pasaje, este important să realizam că el nu a fost niciodată uns, așa cum el însuși a recunoscut:

Luca 7:46
Capul nu Mi l-ai uns cu untdelemn; dar ea Mi-a uns picioarele cu mir.”


Psalmi 2:1-2
Pentru ce se intarata neamurile si pentru ce cugeta popoarele lucruri desarte? Imparatii pamantului se rascoala, si domnitorii se sfatuiesc impreuna impotriva Domnului si impotriva Unsului Sau ..

 Acest pasaj apare în Fapte 4:25-26 cu referire la Isus. Cu toate acestea, regele David, autorul acestui psalm, a fost acest rege uns:

Psalmi 89:21-22 [in Biblia Crestina 89:20-21]
am gasit pe robul Meu David si l-am uns cu untdelemnul Meu cel sfant. Mana Mea il va sprijini [pe David], si bratul Meu il va intari.

Scriptura Ebraică ne relateaza că împărații și conducătorii pamatului il pizmuiau si isi faceau planuri in mod constant împotriva imparatului David:

II Samuel 5:17
Filistenii au aflat ca David fusese uns imparat peste Israel si s-au suit toti sa-l caute. David, caruia i s-a dat de stire, s-a coborat in cetatuie.

II Samuel 8:3
David a batut pe Hadadezer, fiul lui Rehob, imparatul din Toba, cand s-a dus sa-si aseze iarasi stapanirea peste raul Eufrat.

 

in continuare, acest Psalm ne arata că David vorbea în nume propriu, despre el insusi:

 

1.

Psalmi 2:7
” ‘Eu voi vesti hotararea Lui’ – zice Unsul [David] – “Domnul Mi-a zis: “Tu esti fiul Meu! Astazi Te-am nascut.

 Prin schimbarea din “fiul” cu “Fiul“, Noul Testament [Biserica] citează acest verset ca și cum D-zeu ar fi vorbit lui Isus (Fapte 13:33)! Cu toate acestea, David este ‘fiul’ descris aici:

Psalmi 89:20, 27-28 [in Biblia Crestina 89:19 si 26-27]
Atunci ai vorbit intr-o vedenie preaiubitului Tau si ai zis:… el Imi va zice: ‘Tu esti Tatal meu, D-zeul meu si stanca mantuirii mele! Iar Eu il voi face intaiul nascut, cel mai inalt dintre imparatii pamantului’.”

 

2.

Psalmi 2:8
Cere-Mi, si-Ti voi da neamurile de mostenire, si marginile pamantului in stapanire!

După mai multe războaie, această promisiune facuta lui David a fost într-adevăr îndeplinită:

II Samuel 7:1
Cand a locuit imparatul in casa lui si cand i-a dat odihna Domnul, dupa ce l-a izbavit de toti vrajmasii care-l inconjurau,…

I Cronici 14:17
lui David s-a raspandit in toata tara, si Domnul l-a facut de temut pentru toate neamurile.


Psalmi 28:1-4
(Un psalm al lui David.) Doamne, catre Tine strig, Stanca mea! Nu ramane surd la glasul meu, ca nu cumva, daca Te vei departa fara sa-mi raspunzi, sa ajung ca cei ce se coboara in groapa. Asculta glasul rugaciunilor mele, cand strig catre Tine si cand imi ridic mainile spre locasul Tau cel sfant. Nu ma lua de pe pamant impreuna cu cei rai si cu oamenii nelegiuiti, care vorbesc de pace aproapelui lor, si, cand colo, au rautate in inima. Rasplateste-le dupa lucrarile lor si dupa rautatea faptelor lor, rasplateste-le dupa lucrarea mainilor lor! Da-le plata care li se cuvine!

 Ca propriile sale cuvinte, David dezvăluie imediat înainte de acest ultim verset, el vorbește în nume sau propriu.

Imparatul uns .. David, conclude cateva versete mai tarziu:

Psalmi 28:6, 8
Binecuvantat sa fie Domnul, caci asculta glasul rugaciunilor mele… Domnul este taria poporului Sau, El este stanca izbavitoare a unsului Sau.

Teologii crestini susțin că Isus cere aici răzbunare impotriva dușmanilor lui. Cu toate acestea, în Noul Testament el cere iertare, nu răzbunare !

Luca 23:34
Isus zicea: ‘Tata, iarta-i, caci nu stiu ce fac!’…”


Isaia 61:1
Duhul Domnului D-zeu este peste mine, caci Domnul m-a uns sa aduc vesti bune celor nenorociti: El m-a trimis sa vindec pe cei cu inima zdrobita, sa vestesc robilor slobozenia, si prinsilor de razboi, izbavirea;

Isaia, care era un profet uns, vorbea despre el însuși. El a îndeplinit misiunea divină descrisă aici, în parte, de a prezice marile evenimente ale Erei Mesianice:

Isaia 61:4-6
Ei [Poporul Evreu] vor zidi iarasi vechile daramaturi, vor ridica iarasi naruirile din vechime, vor innoi cetati pustiite, ramase pustii din neam in neam. Strainii vor sta si va vor paste turmele, si fiii strainului vor fi plugarii si vierii vostri. Dar voi va veti numi preoti ai Domnului si veti fi numiti slujitori ai Dumnezeului nostru, veti manca bogatiile neamurilor si va veti fali cu fala lor.”

Deși aceste profeții mesianice au rămas neîmplinite de-a lungul vieții lui Isus “, Noul Testament [Biserica] îl prezintă pe Isus citind acest verset în discuție într-o sinagoga din orașul său natal sustinand ca .. :

Luca 4:21
Astazi s-au implinit cuvintele acestea din Scriptura pe care le-ati auzit.”

Apoi Isus a declarat celor prezenti si nedemni de a il vedea facand minuni. Înfuriati de pretentiile acestui fals mesia [si idol al Crestinismului], vecinii lui au încercat să-l omoare:

Luca 4:28-30
Toti cei din sinagoga, cand au auzit aceste lucruri, s-au umplut de manie. Si s-au sculat, L-au scos afara din cetate si L-au dus pana in spranceana muntelui pe care era zidita cetatea lor, ca sa-L arunce jos in prapastie. Dar Isus a trecut prin mijlocul lor si a plecat de acolo.”

Această ostilitate față de Isus reapare în altă parti:

Ioan 10:31
Atunci iudeii iarasi au luat pietre ca sa-L ucida.”

Ioan 10:39
La auzul acestor vorbe, cautau iarasi sa-L prinda; dar El a scapat din mainile lor.”

Aceste versete ne descoperă pe Isus cel real: un om care a fost disprețuit de către cei care l-au cunoscut cel mai bine! Chiar și cei mai apropiați ucenicii Lui L-au părăsit la primul semn de necaz:

Matei 26:56
Atunci toti ucenicii L-au parasit si au fugit.”


Daniel 9:24-27
Saptezeci de saptamani au fost hotarate asupra poporului tau si asupra cetatii tale celei sfinte, pana la incetarea faradelegilor, pana la ispasirea pacatelor, pana la ispasirea nelegiuirii, pana la aducerea neprihanirii vesnice, pana la pecetluirea vedeniei si prorociei si pana la ungerea Sfantului sfintilor. Sa stii, dar, si sa intelegi ca de la darea poruncii pentru zidirea din nou a Ierusalimului pana la Unsul, la Carmuitorul, vor trece sapte saptamani; apoi timp de saizeci si doua de saptamani, pietele si gropile vor fi zidite din nou, si anume in vremuri de stramtorare. Dupa aceste saizeci si doua de saptamani, Unsul va fi starpit, si nu va avea nimic. Poporul unui domn care va veni va nimici cetatea si Sfantul Locas, si sfarsitul lui va fi ca printr-un potop; este hotarat ca razboiul va tine pana la sfarsit, si impreuna cu el, si pustiirile. El va face un legamant trainic cu multi timp de o saptamana, dar la jumatatea saptamanii va face sa inceteze jertfa si darul de mancare…

Pentru a înțelege un pasaj, trebuie ca intotdeauna să-l studiem în contextul care este prezentat. La începutul capitolului textelor de mai sus, in Daniel 9, citim:

Daniel 9:2
in anul dintai al domniei lui [Darius], eu, Daniel, am vazut din carti ca trebuiau sa treaca saptezeci de ani pentru daramaturile Ierusalimului, dupa numarul anilor despre care vorbise Domnul catre prorocul Ieremia [saptezeci de ani].

 Daniel locuia în Babilon, în exil după ce armata lui Darius a distrus Ierusalimul și Primul Templu:

II Regi 25:21
“.. Astfel a fost dus in robie Iuda, departe de tara lui.

Profețiile lui Daniel considerau:

Ieremia 25:12
Dar, cand se vor implini acesti saptezeci de ani, voi pedepsi pe imparatul Babilonului si pe neamul acela, zice Domnul, pentru nelegiuirile lor; voi pedepsi tara haldeilor si o voi preface in niste daramaturi vesnice.

Ieremia 29:10
“Dar iata ce zice Domnul: ‘De indata ce vor trece saptezeci de ani ai Babilonului, Imi voi aduce aminte de voi si voi implini fata de voi fagaduinta Mea cea buna, aducandu-va inapoi in locul acesta.’

Ieremia 30:18
“Asa vorbeste Domnul: “Iata, aduc inapoi pe prinsii de razboi ai corturilor lui Iacov si Mi-e mila de locasurile lui; cetatea va fi zidita iarasi pe dealurile ei, si casa imparateasca va fi locuita iarasi cum era.

În Daniel 9:3-20 Daniel se roagă pentru Poporul Evreu, lăudând pe D-zeu si rugandu-L să pună capăt exilului și de a reconstrui Templul din Ierusalim. El conclude:

Daniel 9:21-23
pe cand vorbeam eu inca in rugaciunea mea, a venit repede, in zbor iute, omul Gabriel pe care-l vazusem mai inainte intr-o vedenie si m-a atins in clipa cand se aducea jertfa de seara. El m-a invatat, a stat de vorba cu mine si mi-a zis: “Daniele, am venit acum sa-ti luminez mintea. Cand ai inceput tu sa te rogi, a iesit cuvantul, si eu vin sa ti-l vestesc; caci tu esti preaiubit si scump. Ia aminte, dar, la cuvantul acesta si intelege vedenia!

Îngerul Gabriel a explicat apoi cele mai importante evenimente care ar avea loc în primii 490 ani de la distrugerea primului Templu:

Daniel 9:24
Saptezeci de saptamani au fost hotarate asupra poporului tau si asupra cetatii tale celei sfinte…

O “saptamana” este o perioada de șapte ani:

Levitic 25:8
Sa numeri sapte saptamani de ani, de sapte ori sapte ani, si zilele acestor sapte saptamani de ani vor face patruzeci si noua de ani.

Prin urmare, “șaptezeci de săptămâni” este egal cu 490 ani.

Daniel 9:24
“…pana la incetarea faradelegilor, pana la ispasirea pacatelor, pana la ispasirea nelegiuirii, pana la aducerea neprihanirii vesnice…

În timpul acestei perioade de grație – de 490 de ani, poporul evreu ar fi putut să-și dovedească loialitatea față de D-zeu și Tora Lui prin pocăință. Dacă poporul evreu ar fi făcut acest lucru, Mesia ar fi fost inaugurat în Epoca Mesianică și aceste promisiuni fericite ar fi fost împlinite deja. Dar, din păcate, această oportunitate a fost ratată. Prin urmare, 490 ani mai târziu, Templul reconstruit [de atunci] a fost distrus și Poporul Evreu a fost din nou exilat din Țara Sfântă.

Daniel 9:24
“…pana la pecetluirea vedeniei si a prorocului…

În această perioada de 490 de ani – viziunile și profețiile vor inceta [incepand cu Maleahi].

Daniel 9:24
“…pana la ungerea Sfantei Sfintelor…

 Aceasta a fost perioada de construire celui de-al doilea Templu.

 Daniel 9:25
Sa stii, dar, si sa intelegi ca de la darea poruncii pentru zidirea din nou a Ierusalimului pana la cel uns, la carmuitor, vor trece sapte saptamani…

 ‘Șapte săptămâni‘ de ani [490 de ani] de la distrugerea primului Templu, acest uns prinț a fost dezvăluit:

Isaia 45:1
Asa vorbeste Domnul catre unsul Sau, catre Cirus,…

Cand Cirus, regele Persiei, a cucerit Babilonul, unde evreii au fost exilați după distrugerea primului Templu, D-zeu a ales pe el [Cirus] să proclame libertatea lor:

Isaia 45:13
Eu am ridicat pe Cirus, in dreptatea Mea, si voi netezi toate cararile lui. El Imi va zidi iarasi cetatea si va da drumul prinsilor Mei de razboi, fara pret de rascumparare si fara daruri, zice Domnul ostirilor.

Profetia a fost implinita:

Ezra 1:1, 3
In cel dintai an al lui Cirus, imparatul persilor, ca sa se implineasca cuvantul Domnului rostit prin gura lui Ieremia, Domnul a trezit duhul lui Cirus, imparatul persilor, care a pus sa se faca prin viu grai si prin scris vestirea aceasta in toata imparatia lui: … Cine dintre voi este din poporul Lui? Dumnezeul lui sa fie cu el, si sa se suie la Ierusalim in Iuda, si sa zideasca acolo Casa Domnului Dumnezeului lui Israel! El este adevaratul Dumnezeu, care locuieste la Ierusalim.

                                                                                                                                      Daniel 9:25
“…apoi timp de saizeci si doua de saptamani, pietele si gropile vor fi zidite din nou, si anume in vremuri de stramtorare.

Ierusalimul a suferit in toată această perioadă, în ciuda problemelor cauzate de națiunile inamice din jur.

Daniel 9:26
Dupa aceste saizeci si doua de saptamani, unsul va fi starpit, si nu va avea nimic…

Faptul ca cel al doilea “uns” nu este reprezentat printr-un articol definit, ne indica, ca se poate referi la diferiti tip de unsi: mare preot, profet, imparati. Faptul ca textul sustine ca a “unsul a fost starpit” ne indica, ca aici ar fi vorba despre Marele Preot care atunci era saducheu. Saducheii erau un cult care nu credeau in Tora orala. Singurii “evrei ortodocsi (si atunci si acum) au fost fariseii. Cuvantul “starpit” este folosit in Scriptura Ebraica adesea, si intotdeauna implica anihilarea, uciderea unui unui individ pacatos. Unui neprihanit i-ar fi fost viata “curmata“, ar fi fost “omorat“. Iar un pacatos intotdeauna este “starpit”. Deoarece numaratoarea ar indica, ca nu ar putea fi vorba decat de imparatul Agripa sau de marele preot al Templului din Ierusalem care a avut loc in anul 68. La distrugerea Ierusalimului, la macelarirea și exilul locuitorilor lui, în anul 68 al erei crestine, domnia Marelui preot Saducheu a ajuns la un brusc sfarsit si in acelasi timp a fost si starpit. Dovada; astazi nu mai exista saduchei nici esseseni, nici nazarineni, etc etc.

Daniel 9:26
“…Poporul unui domn care va veni va nimici cetatea si Sfantul Locas, …

Ierusalimul și al Doilea Templu au fost distruse de armata romană, care a fost sub comanda acestui al treilea prinț, Vespasian, regele Romei.

Daniel 9:26
“…si sfarsitul lui va fi ca printr-un potop; este hotarat ca razboiul va tine pana la sfarsit, si impreuna cu el, si pustiirile.

Sfarsitul Ierusalimului a fost ca un potop. Vezi textul de mai jos:

Naum 1:8
Dar cu niste valuri ce se varsa peste mal va nimici cetatea…

Daniel 9:27
El va face un legamant trainic cu multi timp de o saptamana, dar la jumatatea saptamanii va face sa inceteze jertfa si darul de mancare…

Vespasian a făcut un acord de pace cu liderii evrei în cea dea șaptezecea “săptămână”, care a încheiat perioada totală a decretata (09:24). Cu toate acestea, romanii au încălcat acest legământ, după prima jumătate a săptămânii (trei – ani – si – jumătate) și sacrificiile au fost interzise.

Conform Scripturii Ebraice, aceste “saptamani de ani”, începe cu distrugerea primului Templu. Prin urmare, din moment ce Isus a murit in jurul anulu 27 al erei crestine – patruzeci și unu ani (șase “săptămâni de ani”) înainte de distrugerea celui de al doilea Templu, el nu ar fi putut fi nici unul dintre aceste trei persoane.

 

CALCULAREA DATELOR PREZENTATE MAI SUS

 

DE LA CREATIUNE

Profetia de “70 de ani”
de la distrugerea primului Templu pentru reconstruirea celui de-al doilea Templu.
(Ieremia 25:12, 29:10; Daniel 9:2)

de la 3338 la 3408

 

70 de saptamani (490 de ani)
de la distrugerea primului Templu pentru reconstruirea celui de-al doilea Templu.
(Daniel 9:24-27)

de la 3338 la 3828

 

Din aceste 70 de saptamani:

7 saptamani (52 de ani)
de la distrugerea primului Templu la Edictul lui Cirus – primul print uns de D-zeu.
(Daniel 9:25)

de la 3338 la 3390

 

plus

 

62 de saptamani (438 de ani)
De la Edictul lui Cirus la Imparatul Agrippa al II-lea si Marele Preot al Templului care era Saducheu si reprezinta cel de-al II-lea “uns” descris in textul 26 din Daniel 9.
(Daniel 9:25-26)

de la 3390 la 3828

 

A 70-cea saptamana
aici este implicat cel de-al 3-lea prinț, Vespasian, si distrugerea celui de-al II-lea Templu.
(Daniel 9:26-27)

de la 3821 la 3828

 


Deuteronom 18:15
Domnul Dumnezeul tau iti va ridica din mijlocul tau, dintre fratii tai, un proroc ca mine: sa ascultati de el!

Noul Testament susține că Isus a fost acest profet, în mod fraudulos adăugând:

Fapte 3:23
Si oricine nu va asculta de Prorocul acela va fi nimicit cu desavarsire din mijlocul norodului.”

Cu toate acestea, versetul în discuție nu se referă la orice persoană anume, ci la viitorii profeți, în general. În vechiul Israel, un mare număr de bărbați și femei s-au străduit să fie demni de inspirație divină, frecventind școli speciale conduse de profeți recunoscuti. Scriptura Ebraică numește acesti elevi “profeți” și “fiii proorocilor”:

I Samuel 10:10
Cand au ajuns la Ghibeea, iata ca i-a iesit [lui Saul] inainte o ceata de proroci. Duhul lui Dumnezeu a venit peste el si el a prorocit in mijlocul lor.

II Regi 2:7
Cincizeci de insi dintre fiii prorocilor au sosit si s-au oprit la o departare oarecare in fata lor, si ei amandoi [Ilie si Elisei] s-au oprit pe malul Iordanului.

Amos 2:11
Am ridicat proroci dintre fiii vostri si nazirei dintre tinerii vostri. Nu este asa, copii ai lui Israel? – zice Domnul.

În mod natural, concurența și dorința de comunicare divină au fost atât de intense încât oricine ar fi fost in stare să creadă [in amăgire] pe sine insusi a fi un profet, sau să se reprezinte prin vicleșug a fi un profet. Prin urmare, pasajul în discuție explică cum să se recunoască un profet fals:

Deuteronom 18:20
Dar prorocul care va avea indrazneala sa spuna in Numele Meu un cuvant pe care nu-i voi porunci sa-l spuna, sau care va vorbi in numele altor dumnezei, prorocul acela sa fie pedepsit cu moartea.

Deuteronom 18:22
Cand ceea ce va spune prorocul acela in Numele Domnului nu va avea loc si nu se va intampla, va fi un cuvant pe care nu l-a spus Domnul. Prorocul acela l-a spus din indrazneala: sa n-ai teama de el.

 

ISUS A FOST UN ASTFEL DE PROFET FALS:

Matei 16:28
Adevarat va spun ca unii din cei ce stau aici nu vor gusta moartea pana nu vor vedea pe Fiul omului venind in Imparatia Sa.”

Generatia respectiva a murit acum 19 secole in urma!

Matei 12:38-40
Atunci unii din carturari si din farisei au luat cuvantul si I-au zis: ,Invatatorule, am vrea sa vedem un semn de la Tine!’ Drept raspuns, El le-a zis: ‘Un neam viclean si preacurvar cere un semn; dar nu i se va da alt semn, decat semnul prorocului Iona. Caci, dupa cum Iona a stat trei zile si trei nopti in pantecele chitului, tot asa si Fiul omului va sta trei zile si trei nopti in inima pamantului.’ “

Dupa datele relatate in NT, Isus a fost “în inima pământului” pentru nu mai mult de treizeci și șase de ore. El ar fi murit vineri după-amiază și ar fi “înviat” Duminica înainte de ivirea zorilor. Când femeile au ajuns la mormântul lui, el a fost deja plecat:

Luca 23:54-24:3
Era ziua Pregatirii si incepea ziua Sabatului. Femeile care venisera cu Isus din Galileea au insotit pe Iosif; au vazut mormantul si felul cum a fost pus trupul lui Isus in el, s-au intors si au pregatit miresme si miruri. Apoi, in ziua Sabatului, s-au odihnit, dupa Lege. In ziua intai a saptamanii, femeile acestea, si altele impreuna cu ele, au venit la mormant dis-de-dimineata si au adus miresmele pe care le pregatisera. Au gasit piatra rasturnata de pe mormant, au intrat inauntru, si n-au gasit trupul Domnului Isus.”

De fapt, în greaca originala, Matei 28:1 vorbește nu de “prima zi a săptămânii, în zori“, ci de “târziu în Sabat cum a fost obtinerea de amurg, spre prima zi a săptămânii … ” Acest lucru ar însemna că Isus a rămas în peșteră numai de vineri după-amiază până sâmbătă seara, la căderea nopții-un total de aproximativ douăzeci și șase ore!


Psalmi 16:10
Toti vrajmasii mei vor fi acoperiti de rusine si cuprinsi de spaima; intr-o clipa vor da inapoi, acoperiti de rusine.”

În acest psalm, regele David proclamă cu bucurie încrederea în sa in D-zeu:

Psalmi 16:9
De aceea inima mi se bucura, sufletul mi se inveseleste, si trupul mi se odihneste in liniste.”

Psalmi 16:11
Imi vei arata cararea vietii; inaintea fetei Tale sunt bucurii nespuse si desfatari vesnice in dreapta Ta.”

Deși David vorbește în numele sau propriu, Noul Testament susține că versetul în discuție prezice “învierea” lui Isus din iad (Fapte 13:35) !


Geneza 2:16-17
Domnul D-zeu a dat omului porunca aceasta: ‘Poti sa mananci dupa placere din orice pom din gradina; dar din pomul cunostintei binelui si raului sa nu mananci, caci in ziua in care vei manca din el vei muri negresit.’ “

În ciuda acestui avertisment, Adam a mâncat din acel Pom, dar el nu a murit în acea zi. Mai degrabă, el a devenit supus morții, adica, el a devenit muritor.

În ebraica originală, “vei muri negreșit” este exprimat prin combinarea timpul viitor (“trebuie”), cu un imperativ (“cu siguranță”). Astfel de verbe duble emfatice sunt foarte comune în Scriptura Ebraică. Ca de exemplu:

Geneza 26:11
Atunci Abimelec a dat urmatoarea porunca intregului norod: ‘Cine se va atinge de omul acesta sau de nevasta lui va fi omorat.’ “

Deuteronom 15:8
Ci sa-i deschizi mana, si sa-l imprumuti cu ce-i trebuie ca sa faca fata nevoilor lui.”

I Regi 2:37
Sa stii bine ca in ziua cand vei iesi si vei trece paraul Chedron, vei muri. Atunci sangele tau va cadea asupra capului tau.”

Cu toate acestea, teologii creștini profita de dublura verbului de aici a fi ceva unic, interpretand astfel ca să însemne că Adam și toată omenirea s-au dus direct în iad dupa moarte, și a rămas acolo până când Isus le-a salvat de la chinul lor!

I Petru 3:18-19
“Chr_ _tos, de asemenea, a suferit o data pentru pacate, El, Cel Neprihanit, pentru cei nelegiuiti, ca sa ne aduca la Dumnezeu. El a fost omorat in trup, dar a fost inviat in duh, in care S-a dus sa propovaduiasca duhurilor din inchisoare, …”

Dar Noul Testament respinge această doctrină, reprezentând pe Avraam și pe Lazăr în ceruri înainte de moartea lui Isus, coborandu-se in iad, ca apoi să fi fost “înviat”:

Luca 16:22-23, 25-26
Cu vremea, saracul a murit; si a fost dus de ingeri in sanul lui Avraam. A murit si bogatul, si l-au ingropat. Pe cand era el in Locuinta mortilor, in chinuri, si-a ridicat ochii in sus, a vazut de departe pe Avraam si pe Lazar in sanul lui … ‘Fiule’, i-a raspuns Avraam, ‘adu-ti aminte ca, in viata ta, tu ti-ai luat lucrurile bune, si Lazar si-a luat pe cele rele; acum aici, el [Lazar] este mangaiat, iar tu esti chinuit. Pe langa toate acestea, intre noi si intre voi este o prapastie mare, asa ca cei ce ar vrea sa treaca de aici la voi sau de acolo la noi sa nu poata.’ “

Conform Noului Testament, Isus a spus ucenicilor săi că va fi înviat:

Matei 17:22-23
Pe cand stateau in Galileea, Isus le-a zis: ‘Fiul omului trebuie sa fie dat in mainile oamenilor. Ei Il vor omori, dar a treia zi va invia.’ Ucenicii s-au intristat foarte mult.”

Cu toate acestea, e foarte ciudat cum in alte texte Noul Testament dă dovadă că apostolii nu se așteptau ca el să fi înviat, și că omul care le-a apărut nu a fost Isus.

Matei 28:16-17
Cei unsprezece ucenici s-au dus in Galileea, pe muntele unde le poruncise Isus sa mearga. Cand L-au vazut ei, I s-au inchinat, dar unii s-au indoit.”

Marcu 16:12-13
Dupa aceea [Isus] S-a aratat, in alt chip, la doi dintre ei, pe drum, cand se duceau la tara. Acestia s-au dus de au spus lucrul acesta celorlalti, dar nici pe ei nu i-au crezut.”

În altă parte suntem ‘luminați‘ cu privire la ceea ce înseamnă “in alt chip“:

Luca 24:16
Dar ochii lor erau impiedicati sa-L cunoasca.”

Ioan 20:20
Si dupa ce a zis aceste vorbe, le-a aratat mainile si coasta Sa. Ucenicii s-au bucurat cand au vazut pe Domnul.”

Si cine au crezut ei ca era el inainte de a le arata ranile?

Ioan 21:12
“…niciunul din ucenici nu cuteza sa-L intrebe: “Cine esti?”, caci stiau ca este Domnul. “

 

In cazul in care “Ei știau că era Domnul”, atunci de ce ar trebui sa-i puna intrebarea “Cine ești?” .. la urma urmei dpdv logistic, asta este o intrebare legitima !

Leave a Reply