06

MITUL   “Fiului”   de   D-ZEU

Idea ca D-zeu ar fi nascut un fiu in adevaratul sens al cuvantului, este O IPOTEZA DE ESENTA ANIMALICA! Este ilogic si irational sa credem ca D-zeu, o fiinta metafizica pe care noi nu o putem intelege, ar avea in comun cu Creatiunea Sa similaritati de genul animalistic. Daca noi nu cunoastem absolut nimic din “esenta” lui D-zeu, cum putem sa-l proiectam ca pe unul din noi care am fost creati ca sa procream si sa ne inmultim pe Pamant! Un copil este un fenomen animalistic care isi are originea DOAR dupa crearea creaturilor biologice; animale si om – vezi Geneza 1:22 (pt. animale) si 28 (pt. oameni). Inainte de crearea omului, D-zeu le-a poruncit animalelor pentru prima data sa se inmulteasca, apoi, 5 versete mai tarziu i-a poruncit si omului. D-zeu nu procreaza. Nu are nevoie de “urmasi”. D-zeu este etern. Un urmas al lui D-zeu ar insemna o continua procreare de d-zei!!!! Balsfemie! Paganism! Idolatrie! Evreii il numesc pe D-zeu “tata”, “aba”, deoarece el este Parintele intregii Creatiuni. Deoarece el ne numeste pe noi (pe evrei) copii ai Lui!

Proverbe 30:1-4
“Cuvintele lui Agur, fiul lui Iache. Cuvintele intelepte rostite de omul acesta pentru Itiel, pentru Itiel si pentru Ucal. Negresit, sunt mai prost decat oricine si n-am pricepere de om. N-am invatat intelepciunea si nu cunosc stiinta sfintilor.

Cine s-a suit la ceruri si cine s-a coborat din ele?

Cine a adunat vantul in pumnii lui?

Cine a strans apele in haina lui?

Cine a hotarat toate marginile pamantului?”

Cum se numeste el si cum cheama pe fiul sau? Stii tu lucrul acesta?

 

Agur pur și simplu afirma că, pentru ca cineva să înțeleagă caile infinite ale lui D-zeu, el ar trebui să fie el insusi un d-zeu, capabil de fapte supranaturale.

Dacă prietenul său ar pretinde să știe un astfel de om, atunci Agur iar l-ar intreba care este numele acestui om, si pentru o identificare mai precisa, care este numele fiului acelui om. Evreii din vechime nu aveau nume de familie precum neamurile [Ex: Ionescu, Iliescu, Popescu, etc. etc.). Ei au adoptat acest obicei [pagan] in jurul secolelor XVIII – XIX al erei crestine, in tarile Europene de Vest, deorece le-a fost impus de guvernele respective. Pina atunci, Evreul era identificat prin tatal sau fiul sau [Ex: Nathan fiul lui David; Iacov fiul lui Mordecai, s.a.m.d].

Agur nu s-ar fi putut referi la D-zeu pentru ca atunci întrebarea “Care este numele lui?” ar fi, fără îndoială, absurdă, deoarece fiecare adult cunoaste numele lui D-zeu .. in limba fiecaruia! Dealtfel nici in Biblia Crestina cuvintele nu sunt scrise cu litere mari – aici tinand cont ca toate numele si titlurile divine sunt scrise cu majuscule (in Biblia Crestina). Cu toate acestea, chiar dacă se insistă asupra faptului că D-zeu este într-adevăr cel descris in textele de mai sus, cu siguranta ca putem gasi multi candidati pt functia de “fiu al lui D-zeu”:

 

Imparatul Solomon:

I Cronici 22:9-10
Iata ca ti se va naste un fiu [tie .. David !] ,.. numele lui va fi Solomon … El va zidi o Casa Numelui Meu. El Imi va fi fiu, si Eu ii voi fi Tata; si voi intari pe vecie scaunul de domnie al imparatiei lui in Israel.” 

 

Ingeri:

Iov 1:6
“Fiii lui D-zeu au venit intr-o zi de s-au infatisat inaintea Domnului. Si a venit si Satana in mijlocul lor.

 

Imparatul David:

Psalmi 2:7
“Eu [David] voi vesti hotararea Lui” – zice Unsul [adica David!] – “Domnul Mi-a zis: “Tu esti Fiul Meu! Astazi Te-am nascut.

 

Poporul Israel:

Exod 4:22
“Tu vei zice lui faraon: “Asa vorbeste Domnul: “Israel este fiul Meu, intaiul Meu nascut.

Osea 11:1
“Cand era tanar Israel, il iubeam si am chemat pe fiul Meu din Egipt.”

 

Nici o persoana din textele de mai sus nu poate fi considerata un “fiu al lui D-zeu” în sensul familial, in sensul adevarat al cuvantului. Fiecare din ei s-au bucurat doar de o relație specială cu D-zeu, cum ar fi cei numiți “fii” în Noul Testament:

Matei 5:9
“Ferice de cei impaciuitori, caci ei vor fi chemati fii ai lui D-zeu!

Luca 3:38
“…fiul lui Enos, fiul lui Set, fiul lui Adam, fiul lui D-zeu.”

Acest lucru a fost, de asemenea, intenția inițială a numi pe Isus “fiu al lui D-zeu.” Cu toate acestea, Părinții Creștinismului curând au recurs la o interpretare literală a acestui termen, în scopul de a concura cu celelalte religii de “semi-zei” ale timpului (vezi cap. 2). Următorul incident reflectă conotația originala a citatului:

Când Isus a a avut doisprezece ani, el a dispărut timp de trei zile. Când părinții lui în cele din urmă l-au găsit în Templu, el le-a spus:

Luca 2:49-50
“… El le-a zis: “De ce M-ati cautat? Oare nu stiati ca trebuie sa fiu in Casa Tatalui Meu? Dar ei n-au inteles spusele Lui.”

Dacă îngerii ar fi informat pe Maria și Iosif cu adevărat, că un “Fiu al lui D-zeu“, li s-ar fi născut așa cum ni se spune în Luca 01:26-35 și Matei 01:20-21, atunci cum se face că nu au înțeles intrebarea lui? Adică, după [presupusele] evenimente precedate nașterii lui Isus, evenimente care pot fi clasificate [cel puțin] a fi e_x_t_r_a_o_r_d_i_n_a_r_e, … cum ar fi putut părinții lui Isus să uite [vre-o clipă] că fiul lor era o ființă divină, “D-zeu” insuși in carne și oase ?! ?! ?!


 Ieremia 23:5-6
Iata vin zile, zice Domnul, cand voi ridica lui David o odrasla neprihanita. El va imparati, va lucra cu intelepciune si va face dreptate si judecata in tara. In vremea lui, Iuda va fi mantuit, si Israel va avea liniste in locuinta lui; si iata numele pe care i-l vor da: ‘Domnul, Neprihanirea noastra!’ “

 

În capitolul anterior, am văzut că numele lui D-zeu este acordat îngerilor mesageri. De asemenea, este acordat si in numele multor oameni:

Geneza 16:11
“Ingerul Domnului i-a zis: “Iata, acum esti insarcinata si vei naste un fiu caruia ii vei pune numele Ismael; [care in mod literar este tradus, “D-zeu aude“] caci Domnul a auzit mahnirea ta.

Geneza 32:29
Apoi [ingerul] a zis: “Numele tau nu va mai fi Iacov, ci te vei chema Israel; [care in mod literar este tradus, “cel ce lupta cu D-zeu“], caci ai luptat cu D-zeu si cu oameni si ai fost biruitor.” 

II Regi 24:17
“Si imparatul Babilonului a pus imparat, pe unchiul sau Matania [tradus in mod literal, “darul lui D-zeu“], caruia i-a schimbat numele in Zedechia. [tradus literal, “D-zeu este dreptatea mea“].”

Asemanator cu:

Geneza 22:14
“Avraam a pus locului aceluia numele: ‘Domnul va purta de grija…’ “

Exod 17:15
“Moise a zidit un altar si i-a pus numele ‘Domnul, steagul meu’.

Ezechiel 48:35
“De jur imprejurul cetatii [Ierusalemului]: optsprezece mii de coti. Si, din ziua aceea, numele cetatii va fi: ‘Domnul este aici!’ ”

 

Ori de câte ori numele lui D-zeu îi este atribuit cuiva, sau la ceva, este pur si simplu pentru a sublinia semnificația sa deosebită. Astfel, titlul lui Mesia, “Domnul este neprihănirea noastră“, ne amintește că toată dreptatea și evlavia Erei Mesianice va emana direct de la D-zeu. Acest mesaj este atât de important că Ierusalimul va purta același nume:

Ieremia 33:15-16
In zilele acelea si in vremurile acelea voi face sa rasara lui David o Odrasla neprihanita care va infaptui dreptatea si judecata in tara. In zilele acelea, Iuda va fi mantuit, si Ierusalimul va locui in liniste. Si iata cum Il vor numi: “Domnul, Neprihanirea noastra.”

 

Crestinismul susține că versetul în discuție se referă la Isus, pe care ei il numesc “Imparat” Cu toate acestea, Isus nu a fost nici rege, nici imparat care sa infaptuiasca “dreptatea si judecata” nici de a salva seminția lui Iuda de la persecuția Imperiului Roman, de fapt, el însuși a fost o victimă:

Matei 27:30-31
Si scuipau asupra Lui si luau trestia si-L bateau in cap. Dupa ce si-au batut astfel joc de El, L-au dezbracat de haina stacojie, L-au imbracat cu hainele Lui si L-au dus sa-L rastigneasca.


Isaia 9:5-6
Caci orice incaltaminte purtata in invalmaseala luptei si orice haina de razboi tavalita in sange vor fi aruncate in flacari, ca sa fie arse de foc. Caci un copil ni s-a nascut, un fiu ni s-a dat, si domnia va fi pe umarul lui; Il vor numi: “Minunat, Sfetnic, D-zeu tare, Parintele vesniciilor, Domn al pacii.” 

Acest copil a fost Ezechia, care a moștenit tronul de la tatăl său, regele Ahaz. Prin urmare, citatele afirmă că “guvernul este pe umărul lui,“. De notat este modul verbului folosit aici – prezentul, nicidecum viitorul “va fi“! De asemenea, domnia se intinde “de acum și pentru totdeauna,” folosind cuvântul ebraic ‘Olam‘ (pentru totdeauna), nu trebuie luat in mod literal (vezi exemplele Sodomei și Gomorei care vor fi arse de focul veșnic!). “Pace veșnica” este, de asemenea, să fie înțeleasă figurativ, așa cum este folosit în altă parte:

Eclesiastul 4:8
“…munca lui n-are sfarsit…

Isaia 2:7
“Tara lor este plina de argint si de aur, si comorile lor n-au sfarsit; tara este plina de cai, si carele lor sunt fara numar

 

Ezechia și împărăția lui Iuda au fost amenintati cu invazia iminentă a armatei asiriene:

Isaia 8:7-8
” ..iata, Domnul va trimite impotriva lor apele puternice si mari ale Raului (Eufrat), adica pe imparatul Asiriei cu toata puterea lui; pretutindeni el va iesi din albia lui si se va varsa peste malurile lui; va patrunde in Iuda, va da peste maluri,..

Atunci când asirienii au tăbărât în afara porților Ierusalimului, D-zeu intervenit:

Isaia 37:36
“Ingerul Domnului a iesit si a ucis in tabara asirienilor o suta optzeci si cinci de mii de oameni. Si, cand s-au sculat dimineata, iata ca toti acestia [Asirienii] erau niste trupuri moarte.

Despre efectul acestui miracol se vorbește de mai devreme:

Isaia 9:1 [in Biblia Crestina 9:2]
“Poporul care umbla in intuneric vede o mare lumina; peste cei ce locuiau in tara umbrei mortii rasare o lumina.

În versetul în discuție, atributele divine cuprinse în Ezechia, numele care face aluzie la D-zeu și la acest miracol minunat:

“Minunat este planul” – sfatul dat lui Ezechia de catre D-zeu, a fost unul linistitior si profetic:

Isaia 37:6-7
“Asa vorbeste Domnul: ‘Nu te inspaimanta de cuvintele pe care le-ai auzit si prin care M-au batjocorit slujitorii imparatului Asiriei. Caci voi pune in el un duh de asa fel, incat la o veste pe care o va primi, se va intoarce in tara lui; si-l voi face sa cada ucis de sabie in tara lui.’ ” 

Dumnezeu tare”- fiindcă D-zeu a distrus intreagă armată Asiriană.

“Părintele veșniciilor” – deoarece viata lui Ezechia a fost prelungită cu 15 ani:

Isaia 38:4-5
Atunci cuvantul Domnului a vorbit lui Isaia astfel: ‘Du-te si spune lui Ezechia: Asa vorbeste Domnul D-zeul tatalui tau David: Am auzit rugaciunea ta si am vazut lacrimile tale. Iata ca voi mai adauga inca cincisprezece ani la zilele vietii tale.’ “

Într-adevăr, este scris “și a chemat numele lui”, nu “și a chemat numele lor”, doar “Print al păcii”, aplicat la Ezechia, simbolizând pacea de care se bucură națiunea după distrugerea armatei asiriene, dupa cum anticipase Ezechia:

Isaia 39:8
Ezechia a raspuns lui Isaia: “Cuvantul Domnului pe care l-ai rostit este bun. Caci, a adaugat el, macar in timpul vietii mele va fi pace si liniste!” 

 

In concluzie:

In capitolul 7, Isaia se concentrează asupra tatălui lui Ezechia, împăratul Ahaz; In capitolul 8, Isaia vorbește despre iminenta invazie asiriană, iar in capitolul 9 Isaia vorbeste cu privire la salvarea miraculoasă a lui Ezechia și împărăția lui, din față armatei asiriene.

Teologii crestini susțin că copilul în versetul discutat mai devreme este Isus, și atributele divine il descriu pe el. Cu toate acestea, Scriptura Ebraică folosește timpul perfect trecut (“un copil ni s-a născut, un fiu ni s-a dat“), trecutul (“și la chemat pe nume“), și, după cum am subliniat, actiunea este prezentă, pe cand în cazul lui Isus, care se presupune că trăit 700 ani mai târziu, daca intr-adevar el ar fi fost acest copil, atunci ar fi fost adresat la timpul viitor.

De asemenea, este interesant de observat că Isus nu sa proclamat niciodata a fi divin, nici nu si-a instrui ucenicii săi să i se închine. Este evident că el știa ca el nu era nimic mai mult decât un simplu muritor:

 

Matei 24:36
Despre ziua aceea si despre ceasul acela, nu stie nimeni: nici ingerii din ceruri, nici Fiul, ci numai Tatal.”

Marcu 10:17-18
“Tocmai cand era gata sa porneasca la drum, a alergat la El un om, care a ingenuncheat inaintea Lui si L-a intrebat: “Bunule Invatator, ce sa fac ca sa mostenesc viata vesnica? “Pentru ce Ma numesti bun?”, i-a zis Isus. “Nimeni nu este bun decat Unul singur: Dumnezeu.”

Marcu 10:40
“.. dar cinstea de a sedea la dreapta sau la stanga Mea [Isus] nu atarna de Mine s-o dau, ci ea este numai pentru aceia pentru care a fost pregatita.

Marcu 14:36
El [Isus] zicea: “Ava – adica: Tata – Tie toate lucrurile Iti sunt cu putinta; departeaza de la Mine paharul acesta! Totusi, faca-se nu ce voiesc Eu, ci ce voiesti Tu.”

Marcu 15:34
Si, in ceasul al noualea, Isus a strigat cu glas tare: “Eloi, Eloi, lama sabactani”, care talmacit inseamna: “Dumnezeul Meu, D-zeul Meu, pentru ce M-ai parasit?” 

 


Maleahi 3:1
Iata, voi trimite pe solul Meu; el va pregati calea inaintea Mea. Si deodata va intra in Templul Sau Domnul pe care-L cautati: Solul legamantului pe care-L doriti; iata ca vine – zice Domnul ostirilor.”

Acest “mesager al legământului” a fost profetul Ilie, dupa cum ne afirma profetul Maleahi:

Maleahi 3:23-24 [in Biblia Crestina 4:5-6]
Iata, va voi trimite pe prorocul Ilie inainte de a veni ziua Domnului, ziua aceea mare si infricosata. El va intoarce inima parintilor spre copii si inima copiilor spre parintii lor, ca nu cumva, la venirea Mea, sa lovesc tara cu blestem!” 

Ilie este destinat să introduca Epoca Mesianică, în timpul căruia cel de-al treilea Templu va fi singurul centru religios, așa cum ne spune Maleahi:

Maleahi 3:4
Atunci darul lui Iuda si al Ierusalimului va fi placut Domnului, ca in zilele cele vechi, ca in anii de odinioara.”

 

Noul Testament susține că acest mesager a fost vărul lui Isus, Ioan Botezătorul, care a fost reîncarnat ca Ilie pentru a pregăti calea pentru Isus:

Matei 11:7, 10
Pe cand se duceau ei, Isus a inceput sa vorbeasca noroadelor despre Ioan: “Ce ati iesit sa vedeti in pustiu? O trestie clatinata de vant? “

“.. caci el este acela despre care s-a scris: ‘Iata, trimit inaintea fetei Tale pe solul Meu care Iti va pregati calea inaintea Ta.'”

Cu toate acestea, când a fost întrebat, Ioan a negat că ar fi Ilie:

Ioan 1:21
Si ei l-au intrebat: ‘Dar cine esti? Esti Ilie?’ Si el a zis: “Nu sunt!’ ‘Esti prorocul?’ Si el a raspuns: ‘Nu!’ “

Mai mult decât atât, nicăieri în Noul Testament nu-l vedem pe Ioan încercând de a reuni părinții și copiii. Asemenea lui Isus, el a fost condamnat pentru conspirație împotriva statului roman și executat ca un criminal de rând:

Marcu 6:27-28
A trimis indata un ostas de paza, cu porunca de a aduce capul lui Ioan Botezatorul. Ostasul de paza s-a dus si a taiat capul lui Ioan in temnita, l-a adus pe o farfurie, l-a dat fetei, si fata l-a dat mamei sale.

 


Psalmi 110:1
[Un psalm al lui David.] Domnul a zis domnului meu: “Sezi la dreapta Mea, pana voi pune pe vrajmasii tai sub picioarele tale.”

Aici David repetă promisiunea lui D-zeu cu privire la victoria lui Avraam peste patru împărății (Geneza, capitolul 14). După acest război, Melhisedec a salutat eroul la reîntoarcere și l-a binecuvântat:

Geneza 14:18-19 [in Biblia Crestina 14:18-20]
Melhisedec, imparatul Salemului, a adus paine si vin: el era preot al D-zeului celui Preainalt. Melhisedec a binecuvantat pe Avram si a zis: ‘Binecuvantat sa fie Avram de D-zeul cel Preainalt, Ziditorul cerului si al pamantului. Binecuvantat sa fie D-zeul cel Preainalt, care a dat pe vrajmasii tai in mainile tale!’ ” 

 

David face aluzie la această binecuvântare mai târziu, .. în Psalmul de mai jos:

Psalmi 110:4
Domnul a jurat, si nu-I va parea rau: ‘Tu esti preot in veac, in felul lui Melhisedec.’ ” 

 

Referindu-se în mod special la victoria miraculoasă lui Avraam, el declară:

Psalmi 110:5
Domnul, de la dreapta ta, zdrobeste pe imparati in ziua maniei Lui.”

Pentru a aduce o falsa iluzie ca aici D-zeu ar promite nimicirea tuturor dusmanilor lui Isus, autorii Noului Testament aduc referinta [cu mare indrazneala] si citeaza in mod fraudulos in:

Marcu 12:36
“Domnul a zis Domnului meu: ..”

Astfel, dând impresia că o Ființă Divină [D-zeu] aici promite față de o altă ființă “divină” [Isus] ca vrăjmașii Lui vor fi cuceriți!

În ebraică, spre deosebire de limba romană, există două cuvinte diferite pentru “Domn” și “domn”: Ad _noy si adoni (in mod literal, “domnul meu”). Acesta din urmă apare în următoarele versete:

Geneza 23:6
Asculta-ne, domnul nostru [Abraham]! Tu esti ca un domnitor al lui D-zeu in mijlocul nostru;”

… In engleza suna mult mai similar de textul original ebraic: Hear us, my lord: thou art a mighty prince among us.

I Regi 1:2>
Slujitorii lui i-au zis [lui David]: ‘Sa se caute pentru domnul, imparatul, o fata fecioara;’..”

I Regi 1:17
Ea i-a raspuns [lui David]: Domnul meu, tu ai jurat roabei tale pe Domnul D-zeul tau, zicand: “Solomon, fiul tau, va imparati dupa mine si va sedea pe scaunul meu de domnie.”

 


Isaia 29:18
In ziua aceea, surzii vor auzi cuvintele cartii, si ochii orbilor, izbaviti de negura si intuneric, vor vedea.”

 

În context, acest verset se referă la surditatea și orbirea spirituală:

Isaia 29:9-11
Ramaneti incremeniti si uimiti! Inchideti ochii si fiti orbi! – Ei sunt beti, dar nu de vin; se clatina, dar nu din pricina bauturilor tari. Ci pentru ca Domnul a turnat peste voi un duh de adormire; v-a inchis ochii, prorocilor, si v-a acoperit capetele, vazatorilor. De aceea, toata descoperirea dumnezeiasca a ajuns pentru voi ca vorbele unei carti pecetluite…” 

 

Isaia 29:14
“… intelepciunea inteleptilor lui va pieri, si priceperea oamenilor lui priceputi se va face nevazuta.”

Isaia 29:24
Cei rataciti cu duhul vor capata pricepere, si cei ce carteau vor lua invatatura.”

 

Isaia vorbește într-un mod similar în altă parte:

Isaia 42:18-20
“Ascultati, surzilor; priviti si vedeti, orbilor! Cine este orb, daca nu robul Meu, si surd ca solul Meu pe care il trimit? Cine este orb ca prietenul lui D-zeu, si orb ca robul Domnului? Ai vazut multe, dar n-ai luat …seama la ele; ai deschis urechile, dar n-ai auzit.” 

 

Evident, versetul în discuție nu este o profeție asupra presupuselor puteri de vindecare ale lui Isus, dupa cum afirma teologii crestini.

 

…………………………………………

 

DESPRE PROFETIILE “ISUS-ianice

Mai intai as vrea sa fac o afirmatie scurta; In ebraica nu se folosesc majuscule ci doar litere mici. Chiar si numele lui D-zeu este scris cu litere mici. Motivul pentru care eu le scriu ca voi, este ca sa nu creez confuzie!

……………………………..

In zilele noastre, ale sec XX si XXI a erei crestine, “Curva Babilonului” nu mai este atat de plina de zel pentru a isi impune autoritatea asupra omenirii, deoarece si-a indeplinit scopul, plus ca nu mai detine nici de puterea politica care o avea odinioara. In schimb, fiicele ei, bisericile protestante sunt pline de ravna. Nu de a ii continua lucrarea mamei lor, ci de a isi impune identitatea proprie. Aceste fiice, nu numai ca au developat diferite “traduceri” noi ale VT pentru a incementa radacinile Crestinismului si a idolului crestin in VT, dar si-au luat angajamentul ca sa boteze si sa converteze intreaga omenire in numele idolului lor ca sa-i asigure acestuia o “reintoarce” cat mai grabnica. Unele dintre aceste biserici sunt “specializate” doar pe convertirea evreilor seculari. Doar in America sunt aproximativ 500 “biserici misionare” care incearca sa converteze evreul deoarece ei, la randul lor, cred ca doar atunci cand toti evreii vor crede in Isus, ii va oferi posibilitatea acestuia sa se intoarca.
Toate aceste “misiuni” si “misionari” transmit acelasi mesaj; “Poti sa-ti dovedesc cu scriptura voastra ca Isus este mesia despre care s-a proorocit in vremuri stravechi“. Bineinteles ca sunt si alte biserici care nu sunt interesate sa-ti dovedeasca “cu biblia in mana” ca Isus e mesia cel proorocit in Scriptura Ebraica. Daca ii intrebi, ei iti spun ca asta e pur si simplu ceea ce cred ei si cu asta au incheiat discutia. Nu incearca sa te convinga cu dovezi scrise pentru ca stiu ca vor pierde argumentul!
Daca luam catolicii secolelor XXI (ale erei crestine) de exemplu. Ei sunt foarte respectuosi fata de religia fiecaruia. Poate chiar cei mai respectuosi. Ei iti spun ca asa cred ei si isi bazeaza principiile pe credinta inspirata de Biserica. In schimb, toate bisericile astea protestante, is mai cu motz decat “ea”. Ele au descoperit “marea cu sarea” si sunt atat de ‘avansati’ in studiul scrierilor false ale Bisericii incat nu le mai poate atinge nimeni varful motzurilor. Ele nu isi bazeaza credinta pe traditia Bisericii Crestine, nuuu, ele isi bazeaza credinta pe “SOLA SCRIPTURA”. Adica tot ce cred ei este dezvaluit “negru pe alb”, nu numai in Scriptura Crestina dar si in cea Ebraica!

Faptul ca Isus s-ar fi nascut dintr-o virgina nu le e de ajuns, ei vor sa demonstreze ca ‘virgina’ se afla in Bethleem atunci cand le-a nascut dumnezeul, deoarece dupa socotelile lor, Biblia spune ca mesia trebuie sa se nasca in Bethleem! Este prezis asta in scrierea lui Mica, … spun ei.
E important pentru voi sa stiti ca sunt 27 de carti in NT, dar numai doua dintre ele sustin ca Isus s-ar fi nascut in Bethleem; Matei si Luca! Ei doi sunt singurii care fac asta. Relatarile lor sunt putin diferite. Matei il are pe Isus incepand in Bethleem si eventual il duce inapoi in Nazaret. Luca il descrie incepand in Nazaret si eventual il conduce pina in Bethleem! Dar asta nu e relevant aici pentru noi. Asta e o contradictie mica, un “maruntis de buzunar” care nici macar nu am sa-l discut.

Ceea ce vreau sa discut este crestinul, care are obraznicia sa spuna evreului; “pot sa dovedesc cu cartea lui Mica, ca locul de nastere a lui mesia nu e altul decat Bethleem!!! Pot sa dovedesc ca evreul este orb si surd!!! Pot sa dovedesc ca evreul face lucrarea diavolului!!!
Eu vreau sa ma asigur ca voi nu ve-ti mai indrazni sa face-ti asta .. niciodata!

Textul la care se refera ei, este gasit in Mica 5:2 in VT
Vechiul Testament (Cornilescu):
Şi tu, Betleeme Efrata, măcar că eşti prea mic între cetăţile de căpetenie ale lui Iuda, totuşi din tine Îmi va ieşi Cel ce va stăpâni peste Israel şi a cărui obârşie se suie până în vremuri străvechi, până în zilele veşniciei.

In Scriptura Ebraica gasim acelasi text in Mica 5:1 deoarece primul text din traducerea crestina apartine capitolului 4 din Mica:
אוְאַתָּה בֵּית לֶחֶם אֶפְרָתָה צָעִיר לִהְיוֹת בְּאַלְפֵי יְהוּדָה מִמְּךָ לִי יֵצֵא לִהְיוֹת מוֹשֵׁל בְּיִשְׂרָאֵל וּמוֹצָאֹתָיו מִקֶּדֶם מִימֵי עוֹלָם:

And you, Bethlehem Ephrathah-you should have been the lowest of the clans of Judah-from you [he] shall emerge for Me, to be a ruler over Israel; and his origin is from of old, from days of yore.

Traducerea in Limba Romana e facuta de mine:
Si tu, Betleem al Efratului – tu ai fi trebuit sa fii cel mai neinsemnat din clanurile lui Iuda – din tine [el] se va ridica spre Mine, ca sa fie conducator peste Israel; iar originea lui este din vechime, din zile de altadata.

Orasul este numit Bethlehem al Efratului, deoarece Bethleem era la periferia Efratului, care era un oras mult mai mare (vezi Geneza 48:7)

De ce este numit Betleemul “cel mai neinsemnat din clanurile lui Iuda”? O sa mergem in cateva momente la Rut si vom vedea. Deocamdata sa ne uitam la trimiterile din bibliile voastre din Mica 5:2, si anume Matei 2:6; si Ioan 7:42; (daca va uitati in bibliile personale, dedesupt de textul din Mica 5:2 aveti un asterix (*) in dreptul lui “Betleem”, iar dedesuptul versetului aveti doua trimiteri care corepund asterixului(*) acordat lui “Betleem”.
Nu stiu de ce Ioan 7:42 a fost inclus deoarece autorul din Ioan afirma ca Isus ar fi fost din Galilea, nu din Betleem, de unde isi are radacinile samanta lui David, viitorul mesia. Intrebarea [legitima] care este pusa in Ioan 7:42 (de audienta de acolo) este cu privire la orginea unsului lui d-zeului vostru. Asta inseamna Hris_ _sul ! …”Mesia Crestinismuui” !! Daca intrebarea ar fi fost “Nu zice Scriptura ca Isus are sa vina din samanta lui David si din satul Betleem, unde era David?” as intelege, dar in cazul de fata, in locul lui Ioan 7:42 trebuia pus Luca 2:15-16 care “suporta” textul din Mica 5:2 mult mai bine .. de-a dreptul zapacita maculatura asta “divina” a voastra. Scrisa de prosti!

Textul din Mica a fost pus acolo cu intentia de a indica locul de nastere al lui David, dar evanghelistii, “parintii antici ai bisericii” si autorii Noului Testament, au interpretat in asa fel incat acum, acest verset sa aduca referinta lui Isus. Ce ii face pe crestini sa afirme ca versetul respectiv ii aduce referinta lui Isus, cand se vede clar ca este vorba de locul de nastere al lui David, nu de locul de nastere al adevaratului Mesia, al unsului lui D-zeu care aduce cu el era mesianica!
Daca citim prima jumatate a versetului; “Si tu, Betleem al Efratului – tu ai fi trebuit sa fii cel mai neinsemnat din clanurile lui Iuda – din tine [el] se va ridica spre Mine, ca sa fie conducator peste Israel;…..” intelegem ca, intr-adevar, Mesia ar trebui sa se nasca in Betleem…dar daca citim si ultima parte a versetului; “….. iar originea lui este din vechime, din zile de altadata.” Mica ne spune ceva foarte special aici.
Mica a trait un pic mai tarziu dupa David, cateva secole. Mica a fost contemporan cu Isaia, Osea, Amos si imparatul Ezechia. A trait cam in jurul anilor 3030 de la Creatiune (730 inaintea erei crestine). Ceea ce spune Mica acolo este ca daca vrei sa stii originea lui Mesia si ce il leaga pe el de Betleem, atunci trebuie sa cercetezi trecutul zilelor antice din vechime. Apropo, cei care nu stiu, David era numit si “Betleemitul”. In 1 Samuel 17:58 Saul il intreaba; “ ‘Al cui fiu esti, tinere?’ Si David a raspuns: ‘Sunt fiul robului tau Isai, Betleemitul.’ “.

Sa vedem de ce este numit Betleemul “cel mai neinsemnat din clanurile lui Iuda”? O sa mergem in cateva momente la Rut 1 si vom vedea. Betleem nu este cel mai mic oras din Iuda, ci este numit “cel mai mic” in sensul ca era cel mai neinsemnat deoarece ii fusese patata istoria. Era considerat defaimat, dezonorat, dar DE CE?
Totul incepe cu strabunica imparatuluilui David. Imparatul David are o genealogie putin cam .. ciufulita.
Strabunica imparatului David, era moabita si se casatorise cu unul din fii lui Naomi, care impreuna cu sotul ei, Elimelec, erau Betleemiti. Din cauza unei foamete in Israel, ei s-au dus in Moab si trebuiau sa stea acolo pina vemurile din Israel se vor indrepta. Au avut doi feciori si acestia si-au luat neveste dintre neamuri, dintre Moabiti. Pe una o chema Orpa si pe alta Rut. Sotul si fii lui Naomi au murit, iar Naomi era gata sa se intoarca in Israel singura. Le-a spus nurorilor ei; “intoarceti-va la poporul vostru si la dumnezeii vostri!
Orpa nu a asteptat invitatii speciale; ia dat un sarut pe obraz si plecata a fost, insa Rut a decis sa stea pe linga ea. Sa o ajute la batranete, iar cand Naomi i-a spus; “..ce sa faci in Israel? E foamete mare acolo!” Rut ia raspuns; “…poporul tau va fi poporul meu, si D-zeul tau va fi D-zeul meu.
Moabitele astea doua nu s-au mai intalnit din nou, dar intr-un fel s-au intalnit, pentru ca Orpa a avut un stranepot care a fost numit Goliat, iar Rut a avut si ea un stranepot care a fost numit David! Deci, se vor intalni un secol si ceva mai tarziu.

Tanakh-ul ne spune in Deuteronom 23:3 ca nici un Amonit sau Moabit nu se pot converti la Iudaism datorita faptului ca nu i-au intampinat cu paine si apa in timp ce treceau prin Amon si Moab in exodul lor din Egipt. “Paine si apa” era o traditie ebraica si chiar printre unelea neamuri din regiune. Biblia e plina de exemple unde D-zeu a binecuvantat or a blestemat datorita acestei traditii. Talmudul ne spune ca Amonitii si Moabitii au fost urmasii lui Lot. Ei erau constienti de asta. Erau constienti ca prin Lot, ii erau datori urmasilor lui Avraam si totusi barbatii Amoniti si Moabiti nu ia intampinat cu paine si apa. Noi nu stim cine sunt ei astazi din cauza Asirienilor care au omogenizat intreaga lume antica (inclusiv cele 10 triburi israelite). Ei luau un popor “X” si-l mutau intr-o tara “Y“. Poporul “Y” il mutau in tara “W” iar poporul “W” in tara “X“. Astfel, isi luau grija de la rascoale din partea celor asupriti. Daca nu iti apartine pamantul pe care traiesti, nu esti atat de motivat ca sa-i fugaresti pe cei care te-au cucerit.
Acum, daca s-ar fi gasit vreodata un crestin inteligent, ar fi putut pus intrebarea, “cum se face ca in Deut 23:3 spune ca moabitii nu se pot converti la Iudaism, si aici avem o dovada contrarie? Mai mult de atat, din samanta acestei femei s-a nascut cel mai mare imparat al Israelului, care serveste ca prototip al tuturor inparatilor care-l vor urma!“;
Talmudul / Tora Orala spune ca barbatii erau cei care aveau datoria sa iasa cu “paine si apa“, nu femeile. De aceea doar barbatilor moabiti si amoniti le-a fost interzis convertirea la Iudasim pe vecie!
De asta se refera Mica la Betleem ca fiind “cel mai mic” si “cel mai neinsemnat” dintre clanurile lui Iuda. Initial, Poporul Evreu nu era tocmai comod cu David fiind rege. Betleemul era “patat“. Era “cel mai neinsemnat” din clanul lui Iuda! Versetul intreg din Mica 5:1 (Biblia Crestina 5:2) este despre David, nu despre Mesia! Mesia este un produs secundar de-al lui David si al versetului respectiv !

Acum ca am explicat de ce Betleemul este numit de Mica “cel mai mic” sa vedem ce face Biserica cu textul respectiv. Hai sa vedem ce face Matei cu partea a 2-a a acestui verset din Mica. Matei pur si simplu “elimina” partea jignitoare a textului – jignitoare fata de idolul Isus si Crestinism.
Hai sa o luam amanuntit.
Va amintiti, putin mai devreme, in povestirea lui Matei, cand Irod cauta sa omoare copilul numit Isus (.. o poveste copiata dupa cea a lui Moise)? Deoarece magii ii spusese-ra ca “regele evreilor” s-ar fi nascut in Betleem! Ce se intampla in Matei 2:13? Iosif are un vis in care un inger ii spune; “Iosif, repede, ia pe Maria si pe copil si fugi in Egipt, ca Irod vre-a sa-l omoare!“; Iosif, Maria si Isus au ramas in Egipt pina i-a anuntat ingerul ca Irod a murit si apoi s-au intors inapoi in Israel iar exact in momentul ala… BADA BING, BADA BOOM s-a mai implinit inca o profetie; “Acolo a ramas pana la moartea lui Irod, ca sa se implineasca ce fusese vestit de Domnul prin prorocul care zice: ‘Am chemat pe Fiul Meu din Egipt’.” Matei spune; “asta nu e doar o intamplare oarecare ca mesia trebuie sa se intoarca din Egipt,… Oooo nuuuuu, asta e o implinire a unei profetii mesianice!!!” Daca ne uitam atent la textul 13 din Matei 2, vedem ca are si acolo un asterix (*) cu o trimitere la Osea 11:1. Daca mergem la Osea 11:1 vedem ca intr-adevar de acolo a copiat Matei textul “profetic”, dar excrementul asta spurcat de crestin, “a uitat” sa copie intreg textul unde se arata clar ca aici e vorba de Poporul Israel care l-a scos D-zeu din Egipt. El n-are treaba, produce profetii mesianice de contrabanda. Lasa ca prostimea crestina nu isi da seama oricum. Nu degeaba va compara evreul cu animalele. Biblia voastra este plina de profetii de felul asta – de 2 lei!
Deci autorul, sa-l numim ‘Matei’, elimina prima parte a versetului citat deoarece e jignitoar la adresa lui Isus. Cum sa-l dea de gol asa in vazul lumii! Exact ceea ce a facut aici, a facut si in capitolul 2 cu 6;
Si tu, Betleeme, tara lui Iuda, nu esti nicidecum cea mai neinsemnata dintre capeteniile lui Iuda; caci din tine va iesi o Capetenie, care va fi Pastorul poporului Meu Israel
Eu cred ca “Matei” asta era un vierme din asta CRE[s]TIN care nu cunoastea o iota iudaica si s-a apucat si el sa scrie o carte…ce! numai Marcu are voie?
In capitolul 28 cu 1 idiotul asta de Matei descrie incheierea Sabatului la zorii zilei!!! ignorand astfel un lucru atat de cunoscut, nu numai in lumea Ebraica dar si de restul paganilor: o zi biblica incepe la inserat si se incheie a doua zi la inserat. D-zeu a spus “a fost o seara si apoi o dimieata si aceasta a fost o zi!
In capitolul 21 de la 4 la 7 unde nu a inteles nici acolo ce spune Scriptura Ebraica (unde era vorba de un magar, manzul unui asin) si l-a facut pe bietul Isus sa intre in Ierusalem facand spargatul, calarind pe doi magari odata!!! Cred ca dupa ce a ajuns in Ierusalem si sa dat jos de pe ei, a umblat cracanat vre-o 2 zile! Dar Matei a mai reusit sa implineasca si acolo inca o profetie!!!
Matei a fost insultat de Mica 5:1 .. cum sa se traga idolul crestinitatii din cel mai neinsemnat clan al lui Iuda. El h_a_b_a_r___n_u___a_v_e_a ce vrea sa zica textul lui Mica!!! Nu domle’ cacarociul nostru merita doar ce-i mai bun si cei mai de calitate! Nu poate Betleemul sa fie cel mai neinsemnat, ci cel mai valoros!! Nu e Iuda tara Betleemului, ci Betleemul e tara Iudeei!!!
Luca a fost mult mai grijului, si in privinta magarului si in privinta Betleemului. Luca insista si el ca Isus s-ar fi nascut in Betleem, dar singura legatura care a facut-o intre Isus si Betleem, a fost o legatura corecta. El a zis “Betleem este orasul lui David“.
In cap 2 cu 4 si 11Iosif s-a suit si el din Galileea, din cetatea Nazaret, ca sa se duca in Iudeea, in cetatea lui David, numita Betleem – pentru ca era din casa si din semintia lui David” … “astazi, in cetatea lui David, vi S-a nascut un Mantuitor, care este Hri_ _os, Domnul.
Traducerile astea tulburatoare ale lui Matei sunt cu gramada in NT dar Luca este mult mai corect si mai ingrijit (daca pot sa spun asa). Daca cititi atent scrierile acestui dement pe care Biserica s-a hotarat sa-l numeasca “Matei“, ve-ti vedea ca in cap 23, el pur si simplu le pregateste un complet preludiu holocaust-ic intregului popor Iudaic.

Sa mergem mai departe…am mai mentionat deja mai sus ca in Matei 21:4-7, copiat din Zaharia 9:9, “Salta de veselie, fiica Sionului! Striga de bucurie, fiica Ierusalimului! Iata ca Imparatul tau vine la tine; El este neprihanit si biruitor, smerit si calare pe un magar, pe un manz, [adica] pe manzul unei magarite.” El interpreteaza complet gresit textul si-l are pe idolul crestin facand acrobatii pe doi magari odata! Dupa parerea dansului, asta e alta profetie “implinita” a lui Isus.
Scriitorii Noului Testament nu isi “construiau” evenimentele lor proprii, ei alegeau un eveniment din Scriptura Ebraica si isi construiau propriul lor eveniment in jurul celui copiat din Scriptura Ebraica. Majoritatea din ele erau mesianice. Studiau putin textul, isi apoi ce isi spuneau? … “OK, textele astea par a fi mesianice, Hai sa-l facem pe Isus sa le implineasca“.

Restul teologilor nu sunt la fel de nesimtiti precum Matei. Nu pot sa se foloseasca doar de jumatate de verset pentru ca se gasesc evrei “ai dreakului“, asa ca mine, care vin si-i ia la intrebari. Ce fac ei atunci? Defapt “au facut” deja numai ca nu v-am atras atentia. Sa privim textul din Mica 5:2 din nou;

Vechiul Testament (Cornilescu):
Şi tu, Betleeme Efrata, măcar că eşti prea mic între cetăţile de căpetenie ale lui Iuda, totuşi din tine Îmi va ieşi Cel ce va stăpâni peste Israel şi a cărui obârşie se suie până în vremuri străvechi, până în zilele veşniciei.

comparat cu textul original ebraic (traducerea engleza si romana)
אוְאַתָּה בֵּית לֶחֶם אֶפְרָתָה צָעִיר לִהְיוֹת בְּאַלְפֵי יְהוּדָה מִמְּךָ לִי יֵצֵא לִהְיוֹת מוֹשֵׁל בְּיִשְׂרָאֵל וּמוֹצָאֹתָיו מִקֶּדֶם מִימֵי עוֹלָם:

And you, Bethlehem Ephrathah-you should have been the lowest of the clans of Judah-from you [he] shall emerge for Me, to be a ruler over Israel; and his origin is from of old, from days of yore.

Si tu, Betleem al Efratului – tu ai fi trebuit sa fii cel mai neinsemnat din clanurile lui Iuda – din tine [el] se va ridica spre Mine, ca sa fie conducator peste Israel; iar originea lui este din vechime, din zile de altadata.

Observati diferenta dintre textul original si traducerea Crestina, unde inlocuieste “din vremuri stravechi / din zile de altadata” cu “eternitate / vesnicie” si BADA BING, BADA BOOM, s-a reparat problema si acum aveti si o TEOLOGIA TRINITARIANA. Doua muste dintr-o singura lovitura! Acum il avem si pe Isus taman din vesnicii, care defapt ii ia locul “Tatalui” si el insusi devine creatorul vostru !

…inca va mai simtiti ofensati ca evreul va numeste animale? Nu stiu cum va simtiti voi acum, dar eu am convulsii de greata si voma! Am sa aiau o pauza sa-mi racoresc sufletul!

PS. Fii sincer cu tine insusi, citittorule … CAND A FOST ULTIMA DATA CAND AI AUZIT O PREDICA IN BISERICA TA (orice denominatiune ar fie ea) DOAR DESPRE D-ZEU (“Tatal“)? … probabil ca niciodata, deoarece pentru voi, autoritatea si valoarea idolului Isus, “il depaseste” pe adevaratul D-zeu!

Leave a Reply