02

SEMIZEUL   ANTIC

Sa ne intoarcem atentia asupra naturii acestei ‘fraude pioase’ asupra caruia Parintii Bisericii au adus marturii. Multi dintre voi vor fi foarte surprinsi sa afle ca autorii Noului Testament au fost influentati de acesti “dumnezeu-om” cum sunt Crishna (sec VI inaintea erei crestine), sau Buddha (sec VI inaintea erei crestine), si multi altii cum ar fi Adonis, Attis, Baal, Bacchus, Balder, Beddru, Devatat, Dionysos, Hermes, Horus, Krishna, Mithras, Orpheus, Osiris, Tammuz, Thor, Zoroaster. *
* The World’s Sixteen Crucified Saviors
Fiecare dintre ei au avut milioane de fanatici fideli, iar legendele lor au fost pur si simplu rescrise incorporand astfel un nou dumnezeu – numit Isus.

 

CRISHNA   si   ISUS

 

John P. Lundy, Preot al sec. XIX al erei crestine:
“Trebuie sa acceptam autoritatea lui Edward Moor (autor al scrierilor ‘Hindu Pantheon’ si ‘Oriental Fragments’), si a scrierilor despre Chrishna si istoria lui care au existat cu mult inaintea nasterii salvatorului nostru, pentru ca acestea au fost lucruri certe si probabil descrise in timpul lui Homer, aproape 900 de ani inainte de Chr_ _tos, sau cu mai bine de 100 de ani inainte de profetiile lui Isaia.16

J. B. S. Carwithen, Preot al sec. XIX al erei crestine:
“Ambele, numele de Crishna si legenda acestuia precedeaza si sunt cu mult anterioare nasterii Salvatorului; si aceasta stim nu dar din prezumtiile antice Hinduse. Adrian si Strabo au declarant ca d-zeul Crishna era venerat in antichitate la Mathura, pe malul raului Jumma, unde este venerat chiar pina in ziua de azi. Dar emblemele si atributele esentiale a acestei dumnezeiri sunt deasemenea transplantate in mitologia din Vest”. 17

T. W. Doane, sec. XIX al erei crestine:
In Dictionarul Sanskrit, compilat cu mai mult de 1000 de ani in urma, avem intreaga legenda a lui Crishna, zeul incarnat, nascut din virgina, scapand in mod miraculous de monarhul tarii – Kansa, in timp ce era doar un infant. 18

Monier Williams, Profesor al sec. XIX al erei crestine:
“…crezurile religioase, ritualuri, obiceiuri și felul de gandire al hindusilor s-au schimbat foarte putin din zilele lui Manu [in] 500 i.e.n.”  19

George W. Cox, Preot al sec. XIX al erei crestine:
“…Practic, miturile lui Crishna s-au developat inca din timpul lui Megasthenes [sec. IV inaintea erei crestine], care-l identifica cu Hercule din mitologia greaca.”   20

1) Amandoi au fost precedati de un “vestitor” nascut la putin timp inaintea lor.  21

2) Fiecare a fost nascut intr-un oras departe de casa unde tatal lor era din cauza unei censure de stat.  22

3) Crishna a fost nascut intr-o pestera.  23

Isus a fost nascut intr-un grajd (Luca 2:7). Totusi, Quintus Tertullian (sec III al erei crestine), St. Jerome (sec IV al erei crestine), si alti parinti ai Bisericii au declarat ca Isus, deasemenea, a fost nascut intr-o pestera.  24

Frederick W. Farrar, Preot al sec. XIX al erei crestine:
“Adevarul este ca traditia veche sustine ca actualul loc de nastere al lui Chr_ _tos a fost o pestera, si aceasta teorie era promovata chiar si pe timpul lui Justin Martyr (anul 150 al erei crestine).”  25

4) In copilarie, ambii Crishna si Isus au dost condamnati la moarte de regi care au fost intimidati deoarece au fost priviti ca pretendenti la tron. Datorita acestei amenintari:

Parintele adoptiv al lui Crishna a fost avertizat de o voce divina “sa fuga cu copilul la Gacool, peste raul Jumna”.  26

Parintele adoptiv al lui Isus a fost avertizat intr-un vis, “Scoala-te, ia Pruncul si pe mama Lui, fugi in Egipt…” (Matei 2:13).

5) Acelasi rege a ordonat “masacrul tuturor copiilor de sex masculin care s-au nascut in aceiasi perioada cu Crishna.” 27

Celalalt rege, Irod, “… a trimis sa omoare pe toti pruncii de parte barbateasca, de la doi ani in jos,…” (Matei 2:16).

6) Unul din primele miracole ale lui Crishna si Isus, a fost de a vindeca un lepros.  28

7) Indemnat de Crishna sa-i implineasca o dorinta, un om i-a cerut: ” ‘mai mult decat orice, as dori ca fii mei sa fie inviati’. Imediat ei au inviat si au venit la tatal lor.  29

Matei 9:18, 25
“Pe cand le spunea Isus aceste vorbe, iata ca a venit unul din fruntasii sinagogii, I s-a inchinat si I-a zis: ‘Fiica mea adineaori a murit; dar vino de pune-Ti mainile peste ea, si va invia’… dupa ce a fost scoasa gloata afara, Isus a intrat inauntru, a luat pe fetita de mana, si fetita s-a sculat.”.

8) Un barbat infirm sau o femeie oloaga a venit cu “un vas plin cu uleiuri dulci, condimente, sofran, zibeta, si alte parfumuri, si ia facut un semn pe frunte [lui Crishna], apoi punand condimentele pe capul sau.30

Matei 26:6-7
“Cand era Isus in Betania, in casa lui Simon, leprosul, s-a apropiat de El o femeie cu un vas de alabastru cu mir foarte scump; si, pe cand statea El la masa, ea a turnat mirul pe capul Lui.”.

9) Ambii au spalat picioarele ucenicilor. 31

10) Ambii au avut un ucenic pe care l-au iubit. 32

11) Crishna a spus: “Cel care cauta pe D-zeu cu adevarat, sa-si abandoneze posesiunile și speranțele sale, sa se retraga intr-un oarecare loc seclus, si sa se roage lui D-zeu.” 33

Isus a spus: “Ci tu, cînd te rogi, intră în odăiţa ta, încuie-ţi uşa, şi roagă-te Tatălui tău, care este în ascuns; şi Tatăl tău, care vede în ascuns, îţi va răsplăti.” (Matei 6:6).

12) Crishna a spus: “Eu sunt lumina soarelui si a lunei, departe, departe de intuneric. Eu sunt stralucirea din flacara, radiant in tot ceea ce este radiant, si lumina luminilor.” 34

Isus a spus: “Eu sînt Lumina lumii; cine Mă urmează pe Mine, nu va umbla în întunerec, ci va avea lumina vieţii.” (Ioan 8:12).

13) Crishna a spus: “Eu sunt sustinatorul lumii, prietenul ei si dumnezeu. Eu sunt calea si refugiul.” 35

Isus a spus: “Eu sînt calea, adevărul şi viaţa. Nimeni nu vine la Tatăl decît prin Mine.” (Ioan 14:6).

14) Crishna a spus: “Eu sunt Bunatatea a tot ce este bun, eu sunt inceputul, mijlocul, si sfarsitul, eu sunt timpul etern, Nașterea si Moartea a tuturor.” 36

Isus a spus: “Eu sînt Cel dintîi şi Cel de pe urmă, Cel viu. Am fost mort, şi iată că sînt viu în vecii vecilor. Eu ţin cheile morţii şi ale Locuinţei morţilor.” (Apocalipsa 1:17-18).

15) Amandoi au “coborat” in iad. 37

16) Amandoi ar fi fost “inaltati” la cer in fata a mai multor martori. 38

17) Despre amandoi se spune ca sunt d-zeu in carne si oase:

“Crishna este Supremul Brahma, desi este un mister cum Supremul si-a asumat forma unui om.” 39

I Timotei 3:16
“Si, fara indoiala, mare este taina religiei noastre… “Cel ce a fost aratat in trup …”.

18) Crishna a fost strapuns de o sageata 40 iar Isus de o sulita (Ioan 19:34).

19) Amandoi au fost crucificati:

 John P. Lundy, Preot al sec XIX:
Obiectez impotriva crucifixului pentru ca este o imagine susceptibila abuzului brut, la fel cum vechiul crucifix hindus crucifixul a fost un idol. 41

Dr. Thomas Inman, sec XIX al erei crestine:
Crishna, a carui istorie rezembla atat de mult cea a Domnului nostru, a fost deasemenea crucificat. 42

20) Cand a murit Crishna, se spune ca un cerc negru a impresurat luna, cerul a fost intunecat la amiaza, a plouat cu foc si cenusa, si spirite au fost vazute peste tot. 43

Matei 27:45Dela ceasul al şaselea pînă la ceasul al nouălea s’a făcut întunerec peste toată ţara,”
Matei 27:52
mormintele s’au deschis şi multe trupuri ale sfinţilor cari muriseră, au înviat”.

21) Amandoi au “inviat.” 44

22) “Crishna se va reintoarce ca un razboinic inarmat la sfarsitul zilelor, calare pe un cal alb inaripat. El va distruge pe cei rai [care-i va gasi in viata]. Soarele si luna se vor intuneca, pamantul se va cutremura, si stele vor cadea din cer. 45

Matei 24:29
Indata dupa acele zile de necaz “soarele se va intuneca, luna nu-si va mai da lumina ei, stelele vor cadea din cer, si puterile cerurilor vor fi clatinate..

 

 

BUDA   si   ISUS

 

T.W. Rhys Davis, Profesor din sec. XIX al erei crestine:
Avem fiecare motiv sa credem ca Pitakas [scrierile sacre care contin legendele lui Buda] care sunt inca in manuscrisul original in Ceylon sunt foarte asemanatoare cu cartile Canonului Sudist, stabilit la Conciliul din Patna in jurul anului 250 inaintea erei crestine. Deoarece nici o scriere nu ar fi fost primit in Canon daca nu s-ar fi crezut ca aceasta este foarte veche, scrierile Pitakas sunt datate in jurul sec IX inaintea erei crestine si o parte din ele sunt datate chiar foarte aproape (daca nu chiar in) timpul vietii lui Gautama (Buda) insusi.

Samuel Beal, Profesor din sec. XIX al erei crestine:
Stim ca legendele lui Buda au fost traduse in limba chineza din Sanskrit (limba antica a regiunii Hindostan din India) in al 11-lea an de imparatie a lui -Wing-ping (Ming-ti) a Dinastiei Hans, aproximativ 69 sau 70 al erei crestine. De aceea consideram ca scrierile originale circulau prin India cu mult inaintea acestui timp.

Aceste puncte asemanatoare si coincidente cu povestirile evanghelice starneste curiozitate si necesita explicatii. Daca noi am putea dovedi ca legendele lui Buda erau necunoscute in Rasarit, cateva secole dupa Chri_tos, explicatia ar fi foarte usoara si simpla. Dar toata evidenta dovedeste contrariul ….

Ernest de Bunsen din sec. XIX al erei crestine:
Cu remarcabila exceptia a mortii lui Isus la cruce, si de doctrina ispasirii prin suferinta delegata, care este absolut exclusa in Budism, cel mai vechi dintre scrierile Budiste cunoscute de noi conțin declaratii despre viata si invataturile lui Gautama Buda, care, corespund in mod remarcabil, si imposibil de coincidental, cu traditiile inregistrate in Evanghelii despre viata si invataturile lui Isus Cri_tos….

Max Muller, Profesor din sec. XIX al erei crestine:
Intre limbajul lui Buda si ucenicii sai, ai limba lui Cri_tos si apostolii Sai, exista coincidențe stranii. Chiar si unele dintre legendele si pildele budiste sunt atat de asemanatoare incat ai impresia ca au fost scoase din Noul Testament, deși stim ca multe dintre ele au existat inainte de inceputul erei Crestine.

Kenneth Scott Latourette, din sec. XX al erei crestine:
Budismul, care e cu aproximativ cinci secole mai vechi decât Creștinismul, considerand data la care se presupune ca s-ar fi născut acest Isus, era răspândit deja prin multe parti ale Indiei și Ceylon și pătrunse-se chiar și în Asia Centrală și China.

M. L’Abbe Huc, Misionar Apostolic din sec. XIX al erei crestine:
Nașterea miraculoasă a lui Buda, viața și instrucțiunile sale, conțin un număr mare de adevărurile morale și dogmatice profesate de Creștinism.

T. W. Doane, din sec. XIX al erei crestine:
…nu mai rămâne nimic acum pentru omul cinstit de a face, decat sa recunoască adevărul, care este faptul că istoria lui Iisus din Nazaret, asa cum ne este relatat în cărțile Noului Testament, este pur și simplu o copie a lui Buda, cu un amestec de mitologie împrumutat de la alte națiuni.

1) Amandoi, Buda si Isus au fost botezati in prezenta unui “spirit” al lui D-zeu.

2) Amandoi au fost in templurile lor la varsta de 12 ani, unde se spune ca uimit toata lumea cu intelepciunea lor.

3) Amandoi au postit in singuratate pentru o perioada lunga de timp: Buda pentru 47 de zile iar Isus pentru 40.

4) la sfarsitul postului lor, fiecare din ei s-au indreptat catre un smochin.

5) Amandoi erau cam de aceiasi varsta cand si-au inceput lucrarile religioase:

“Când [Buda] a mers din nou la grădină a văzut un călugăr care era calm, liniștit, auto – posedat, senin, și demn de sine. Printul a fost determinat să devină ca acest călugăr, a fost condus pentru a face mare renunțare. În timp acela el avea varsta de douăzeci și nouă ani…”

Luca 3:23
“Isus avea aproape treizeci de ani cand a inceput sa invete pe norod..”.

6) Amandoi au fost iscutiti de “diavol” la inceputul misinunii lor religioase:

Lui Buda, el a zis: “Nu-ti incepe viata religioasa si intoarcete in imparatia ta, cucerind toate cele 4 continente.”

Lui Isus, el a zis: “Toate aceste lucruri Ti le voi da Tie, daca Te vei arunca cu fata la pamant si Te vei inchina mie.” (Matei 4:9).

7) Buda a raspuns “diavolului”: “Pleaca de la mine.”

Isus a raspuns: “Pleaca, Satano” (Matei 4:10).

8) Amandoi au experimentat “supranaturalul” dupa ce “diavolul” a plecat:

Lui Buda: “A plouat cu flori din cer, si mirosuri delicioase impanzeau aerul.”

Lui Isus: “..au venit la Isus niste ingeri si au inceput sa-I slujeasca.” (Matei 4:11).

9) Multimile au cerut semne de la amandoi ca sa ii creada.

10) Amandoi au “lucrat” ca sa stabileasca o imparatie a “cerului” pe pamant.

11) Buda “s-a reprezentat singur ca o simpla zea dintr-un lant lung de invatatori intelepti.”

Isus a zis: “Sa nu credeti ca am venit sa stric Legea sau Prorocii; am venit nu sa stric, ci sa implinesc.” (Matei 5:17).

12) In acord cu Somadeva (carte sfanta Budista), ochiul ispitit al unui Budist l-a facut sa pacatuiasca, asa ca l-a scos si l-a aruncat.

Isus a zis: “Daca deci ochiul tau cel drept te face sa cazi in pacat, scoate-l si leapada-l de la tine…” (Matei 5:29).

13) “Buda invata ca motivul tuturor actiunilor noastre, ar trebui sa fie dragostea sau mila fata de vecinul nostru.”

Isus predica: “…iubiti pe vrajmasii vostri, binecuvantati pe cei ce va blestema…” (Matei 5:44).

14) Buda a zis: “Nu de lauda cu faptele tale bune, si spovedeste-te inaintea lumii fata de pacatele care le-ai comis.”

Isus a zis: “Luati seama sa nu va indepliniti neprihanirea voastra inaintea oamenilor, ca sa fiti vazuti de ei;…” (Matei 6:1) si “Marturisiti-va unii altora pacatele si rugati-va unii pentru altii, ca sa fiti vindecati….” (Iacov 5:16).

15) Despre amandoi se spune ca cunosteau gandurile altora:

“Concentrandu-se asupra gandurilor altora, [Buda] poate sa citeasca gandurile tuturor oamenilor.”

“Isus, care le cunostea gandurile, a zis: ‘Pentru ce aveti ganduri rele in inimile voastre?’ “ (Matei 9:4).

16) Dupa ce a “vindecat” un orb, Buda a zis: “Boala acestui om provine din pacatele sale anterioare.”

“Cand trecea, Isus a vazut pe un orb din nastere.Ucenicii Lui L-au intrebat: ‘Invatatorule, cine a pacatuit: omul acesta sau parintii lui, de s-a nascut orb?’ “ (Ioan 9:1-2).

17) Ambii au fost predicatori itineranti cu un grup de apostoli în cadrul unui grup mai mare de ucenici.

18) Ambii au cerut ucenicilor lor să renunțe toate posesiunile lumesti.

19) Ambii si-au trimis ucenicii in misiuni misionare:

“Numarul ucenicilor crestea rapid, si Gautama si-a trimis calugarii in misiuni misionare încoace și încolo, de licitare să merga peste tot, propovăduind doctrina, și invatand pe oameni să-si conduca viața cu auto – reținere, simplitate, și caritate.”

“Atunci a chemat la Sine [Isus] pe cei doisprezece si a inceput sa-i trimita doi cate doi …. Ucenicii au plecat si au propovaduit pocainta.” (Marcu 6:7, 12).

20) Amandoi au avut ucenici care au “mers” pe apa:

Ca sa poata converti niste oameni sceptici, Buda le-a aratat un ucenic care a traversat raul fara ca sa se scufunde.

” ‘Vino!’, i-a zis Isus. Petru s-a coborat din corabie si a inceput sa umble pe ape ca sa mearga la Isus.” (Matei 14:29–30).

21) “Într-o zi Ananda, discipolul lui Buda, după o plimbare lungă în țară, se întâlnește cu Matangi, o femeie dintr-o clasa sociala scăzută din regiunea Kandalas, lângă o fantana, și ii cere niște apă. Ea îi spune cine este ea, și că ea nu are voie să se apropie de el. Dar el răspunde: `Sora mea, eu nu cer pentru clasa ta sociala, sau familia ta, eu cer doar putina apă. Ea a devenit mai tarziu un ucenic al lui Buda.”

“A venit o femeie din Samaria sa scoata apa. “Da-Mi sa beau”, i-a zis Isus. Caci ucenicii Lui se dusesera in cetate sa cumpere de ale mancarii. Femeia samariteana I-a zis: “Cum Tu, iudeu, ceri sa bei de la mine, femeie samariteana?” – Iudeii, in adevar, n-au legaturi cu samaritenii.” (Ioan 4:7-9).

22) Fiecare din ei au repetat aceleasi intrebari de 3 ori:

“Buda a intrebat pe Bhikkhus si le-a solicitat de 3 ori sa clarifice daca au avut vre-o indoiala sau vre-o intrebare care necesita clarificare, dar au ramas cu totii tacuti.”

“A treia oara i-a zis Isus: ‘Simone, fiul lui Iona, Ma iubesti?’ Petru s-a intristat ca-i zisese a treia oara: ‘Ma iubesti?’…” (Ioan 21:17).

23) Amandoi primeau aceleasi feluri de receptii:

“Oamenii ii maturau calea, si-i aruncau flori si crengute cu frunze verzi din copaci de coral, altii isi aruncau mantalele in calea lui ca sa paseasca pe ele si toti strigau: `Inchinati-va!’ ”

“Au adus magarusul la Isus, si-au aruncat hainele pe el, si Isus a incalecat pe el. Multi oameni isi asterneau hainele pe drum, iar altii presarau ramuri pe care le taiasera de pe camp.” (Marcu 11:7-8).

24) Amandoi au avut infideli in grupul sau:

“Cel mai mare ucenic al lui Buda a fost Devadatta, un var de-al lui Buda, care era reprezentat prin gelozia asupra influentei si popularitatii varului sau si a incercat de nenumarate ori sa il omoare.”

“Pe cand vorbea El [Isus] inca, iata ca vine Iuda, unul din cei doisprezece, cu o gloata mare, cu sabii si cu ciomege, trimisi de preotii cei mai de seama si de batranii norodului. Vanzatorul le daduse semnul acesta: “Pe care-L voi saruta eu, Acela este; sa puneti mana pe El!” (Matei 26:47-49).

25) Inainte de moartea sa, Buda a spus unui ucenic: “Ananda, cand am sa plec, nu trebuie sa crezi ca nu mai sunt; discursurile care l-am dat, primirile de lauda care le-am primit, vor fi urmasele mele si reprezentantii vostri ca sim cum as fi eu insumi [Buda].”

Inainte de ridicarea sa la cer, Isus le-a spus: ” ‘Duceti-va si faceti ucenici din toate neamurile, botezandu-i in Numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh. Si invatati-i sa pazeasca tot ce v-am poruncit. Si iata ca Eu sunt cu voi in toate zilele, pana la sfarsitul veacului.’ Amin.” (Matei 28:19-20).

26) Cand a murit Buda: “Acoperirile corpului sau s-au deschis singure, si capacul cosciugului a fost rificat de forte supranaturale.”

Cand a murit Isus: “Si iata ca s-a facut un mare cutremur de pamant; caci un inger al Domnului s-a coborat din cer, a venit si a pravalit piatra de la usa mormantului si a sezut pe ea.” (Matei 28:2).

27) “In anul 217 i.e.n. misionarii Budisti au fost aruncati in inchisoare pentru ca predicau despre Buda; dar un inger a venit si le-a deschis usa inchisorii, si ia eliberat.”

“..au pus mainile pe apostoli si i-au aruncat in temnita de obste. 19. Dar un inger al Domnului a deschis usile temnitei, noaptea, i-a scos afara..” (Fapte 5:18-19).

28) Ucenicii amandora sunt acreditati cu numeroase lucrari miraculoase.

 

CRISHNA,   BUDA   si   ISUS

1) Toti 3, Crishna, Buda, si Isus pretindeau a fi de origine regala

“Crishna, prin linia barbateasca, era un descendent roial, fiind din linia de sange a lui Yadava, cea mai veche si mai nobila linie de sange din intreaga Indie.”

“Stramosii lui Gautama Buda sunt trasati prin tatal sau, Sodhodana, si prin alti stramosi si rase, toate de sange regal care duc pina la Maha Sammata, primul imparat al lumii….”

Genealogia lui Isus consista in mare parte de regi (Matei 1:6-16), si este trasata pina la Adam, primul om (Luca 3:38).

2) Despre toti 3 se spune ca au fost nascuti din virgine, iar Buda si Isus printr-un Spirit Sfant deasemenea.

3) Toti au fost declarati divini la nastere:

Urmand traditia Budista, Matei inregistreaza cum ca cei 3 magi l-ar fi proclamat pe Isus divin. (Matei 2:1, 11).

Urmand legenda Hindusa, Luca inregistreaza cum ca oierii/ciobanii au venit la copilul Isus (Luca 2:15).

4) “Corpuri ceresti” au anuntat nasterea tuturor celor 3 barbati.

5) Cand fiecare din ei a fost nascut, “ingerii’ cantau in ceruri:

Pentru Crishna, ei cantau: “Prin aceasta nastere de această femeie favorizata, toată creatiunea se bucură.”

Pentru Buda, ei cantau: “Astazi, Bodhisatwa s-a nascut pe pamant, ca sa aduca pace si bucurie oamenilor si Devas [ingerilor], sa lumineze intunericul, si sa dea vedere orbilor.”

Pentru Isus, ei cantau: “Slava lui Dumnezeu in locurile preainalte si pace pe pamant intre oamenii placuti Lui.” (Luca 2:14).

6) La nasterea lor, la fiecare din ei li s-au prezentat daruri:

Crishna a primit ulei de sandalwood si parfumuri.

Buda a primit aur, frankincense, si mir.

Isus a primit bijuterii scumpe si substante pretioase (Matei 2:11).

7) Toti 3 au facut lucruri supranaturale/miraculoase.

8) Toti 3 au fost “transfigurati” in fata unor martori:

Lui Crishna: “Toti dintr-o data, ca o mie de sori, stralucind cu o putere supranaturala, in el era intruchipata toata gloria universului, in el, persoana a dumnezeului dumnezeilor.”

Pentru Buda si Isus, aceste evenimente au avut loc pe un munte:

“O flacara de lumina a inconjurat capul lui Buda si stralucea ca soarele si luna.”

“El [Isus] S-a schimbat la fata inaintea lor; fata Lui a stralucit ca soarele, si hainele I s-au facut albe ca lumina.” (Matei 17:2).

9) Toti apartin unei trinitati.

10) Toti au “spalat” pacatele altora.

Crishna a zis: “Să nu fiti tristi, vă voi izbăvi de toate păcatele voastre ….”

Buda a zis: “Toate pacatele care au fost comise in aceasta lume, sa cada pe mine, ca lumea sa fie eliberata.”

De Isus se spune ca a zis: “In El avem rascumpararea, prin sangele Lui, iertarea pacatelor, dupa bogatiile harului Sau pe care l-a raspandit din belsug peste noi, prin orice fel de intelepciune si de pricepere;” (Efeseni 1:7-8).

11) Toti au fost acreditati a fi “Creatori”:

Crishna a zis: “Eu sun Domnul tuturor lucrurilor create” si “Prin mine, omenirea a fost creata de 4 feluri, distincte in principiile lor, si in scopul lor; eu sunt “Creatorul” omenirii, necreata, si fara descompunere.”

“Buda, Ingerul mesia, era socotit un “ales divin” si un mesager incarnat, vicarul lui D-zeu, si D-zeu insusi pe pamant.”

Coloseni 1:15-16
“El [Isus] este chipul Dumnezeului celui nevazut, Cel intai nascut din toata zidirea. Pentru ca prin El au fost facute toate lucrurile care sunt in ceruri si pe pamant, cele vazute si cele nevazute: fie scaune de domnii, fie dregatorii, fie domnii, fie stapaniri. Toate au fost facute prin El si pentru El.” .

12) Toti 3 vor “judeca” mortii.

13) Titlurile lui Crishna erau: Salvator, Rascumparator, Viata si Lumina, Domnul Domnilor, Mare Dumnezeu, Cel Sfant, Pastorul Cel Bun, Mediatorul, Mangaietorul, si Iertatorul De Pacate.

Titlurile lui Buda erau: Salvatorul Lumii, Domn al Domnilor, Unsul, Mesia si Singurul Nascut din Tatal.

Titlurile lui Isus erau: Chr_ _tos (Matei 11:2), Mesia (Ioan 4:26), Fiu de D-zeu (Marcu 1:1), Singurul Nascut din Tatal (Ioan 3:18), Domn (Ioan 14:5).

Pasajele urmatoare din Noul Testament confirma ca paganii erau foarte firmi in credinta lor in “semi-zei” (oameni-dumnezei) la inceputul erei crestine.

În ceea ce privește un magician:

Fapte 8:10
Si a fost o mare bucurie in cetatea aceasta. In cetate era un om, numit Simon, care zicea ca este un om insemnat; el vrajea si punea in uimire pe poporul Samariei. Toti, de la mic pana la mare, il ascultau cu luare aminte si ziceau: ‘Acesta este puterea lui Dumnezeu, cea care se numeste mare‘.”

Cand Regele Irod a tinut un discurs:

Fapte 12:22
“Norodul a strigat: ‘Glas de Dumnezeu, nu de om!’ ”

Fapte 14:11
“La vederea celor facute de Pavel, noroadele si-au ridicat glasul si au zis in limba licaoneana: ‘Zeii s-au coborat la noi in chip omenesc.’ ”

Desi Pavel le-a explicat ca ei nu erau dumnezei:

Fapte 14:18
“Abia au putut sa impiedice, cu vorbele acestea, pe noroade, sa le aduca jertfa.” Dupa ce oamenii au vazut ca Pavel nu murise dupa ce fusese muscat de o vipera:

Fapte 28:6
“…si-au schimbat parerea si ziceau ca este un zeu.’

Prin urmare, autorii Noului Testament au cautat pasaje in Scriptura Ebraică pentru a le adauga acestor “legende” formulate recent si de a dovedi ca el [Isus] era mult așteptatul Mesia al Scripturii Ebraice. Doctrina de dumnezeu-om mesia, nascut din virgina, crucificat pentru pacatele altora, si apoi inviat, era cu totul si cu totul straina Iudaismului, si nu gasim nicaieri asemenea “radacini” in “biblia” Ebraica. De aceea, aceste neamuri de pagani au luat Scriptura Ebraica, si au inversat ordinea scrierilor. Au scos text original. Au adaugat text nou. Defapt au adaugat intregi capitole. In alte cuvinte au mutilat intreaga Scriptura Ebraica si au numit-o “Septuagint” ca apoi sa extraga din el o noua scriptura. Numita (foarte convenabil) “Noul Teastament” unde gasim contradictii si citate gresite, stalcite si sucite de catre acesti autori pagani care au luat texte din contextul lor din Scriptura Ebraica, au luat citari gresite, si au adus interpretari mincinoase, doar ca ei sa poata declara “autoritate” asupa unui mesia promis de D-zeu evreului. D-zeu s-a descoperit doar lui Israel in fata la 3 milioane si jumatate de suflete la Muntele Sinai. Daca luam Scriptura Ebraica si o cercetam, nu putem gasi un singur text care este adresat paganilor/neamurilor. Scriptura Ebraica (Tora), a fost data in exclusivitate evreului !

Apoi, acesti autori pagani au luat aceste traduceri/citate gresite si le-au transformat in “profetii mesianice”. Apoi au scris biografiile lui Isus cu aceste profetii alaturate.

Urmatoarele texte ilustreaza aceasta “technica” a acestei “fraude pioase”:

Cand Crishna a fost nascut, se spune ca tatal sau la luat si a fugit cu el de frica regelui, care cauta sa ia viata copilului. Noul Testament transfera intreaga aceasta legenda la Noul testament si o acrediteaza lui Isus:

Matei 2:13-15
Dupa ce au plecat magii, un inger al Domnului se arata in vis lui Iosif si-i zice: ‘Scoala-te, ia Pruncul si pe mama Lui, fugi in Egipt si ramai acolo pana iti voi spune eu; caci Irod are sa caute Pruncul, ca sa-L omoare.’ Iosif s-a sculat, a luat Pruncul si pe mama Lui, noaptea, si a plecat in Egipt. Acolo a ramas pana la moartea lui Irod, ca sa se implineasca ce fusese vestit de Domnul prin prorocul care zice: ‘Am chemat pe Fiul Meu din Egipt.’ ”

Totusi, cand citim Scriptura Ebraica in context, e foarte clar ca se discuta despre “fiul lui D-zeu” care este natiunea lui Israel:

Osea 11:1-2
“Cand era tanar Israel, il iubeam si am chemat pe fiul Meu din Egipt. Dar cu cat prorocii ii chemau, cu atat ei se departau: au adus jertfe Baalilor si tamaie chipurilor idolesti”

 

Nu doar ca citeaza gresit (acest manuscris pagan numit Noul Testament), dar si inventeaza citate fantome/inexistente/imaginare. De exemplu nicaieri in Scriptura Ebraica nu sunt facute urmatoarele profetii:

Matei 2:23
[Isus] A venit acolo si a locuit intr-o cetate numita Nazaret, ca sa se implineasca ce fusese vestit prin proroci: ca El va fi chemat Nazarinean.”

Matei 27:9-10
“Atunci s-a implinit ce fusese vestit prin prorocul Ieremia, care zice: ‘Au luat cei treizeci de arginti, pretul Celui pretuit, pe care L-au pretuit unii din fiii lui Israel; si i-au dat pe Tarina olarului’, dupa cum imi poruncise Domnul.”

Ioan 7:37-38
In ziua de pe urma, care era ziua cea mare a praznicului, Isus a stat in picioare si a strigat: ‘Daca inseteaza cineva, sa vina la Mine si sa bea. Cine crede in Mine, din inima lui vor curge rauri de apa vie, cum zice Scriptura.’ ”

Iacov 4:5
“Credeti ca degeaba vorbeste Scriptura? Duhul pe care L-a pus Dumnezeu sa locuiasca in noi ne vrea cu gelozie pentru Sine.”

 

 

Referinte:
16. John P. Lundy, Monumental Christianity (New York, 1876), p. 151.
17. Ibid, pp. 151–152.
18. T. W. Doane, Bible Myths (New York, 1882), p. 286.
19. Williams, Indian Wisdom, or Examples of the Religious, Philosphical, and
Ethical Doctrines of the Hindoos (London, 1875), p. iv.
20. Cox, The Myths of the Aryan Nations (London, 1870), vol. 2, p. 138.
21. Maurice, Hindostan, vol. 2, p. 316; Luke 1:57.
22. H. H. Wilson, trans., The Vishnu Purana, A System of Hindoo Mythology
and Tradition (London, 1840), book 5, chap. 3; Luke 2:1–7.
23. Cox, vol. 2, p. 107.
24. Godfred Higgins, Anacalypsis: An Enquiry into the Origin of Languages,
Nations and Religions (London, 1836), vol. 2, pp. 98–99.
25. Farrar, The Life of Christ (New York, 1876), p. 38.
26. Mons Dupuis, trans., The Origin of All Religious Worship (New Orleans, 1872), p. 134.
27. Swain, vol. 1, p. 259.
28. Thomas Maurice, History of Hindostan (London, 1798), vol. 2, p. 319; Matthew 8:2–4.
29. Maria L. Child, The Progress of Religious Ideas through Successive Ages
(New York, 1855), vol. 1, p. 68.
30. Maurice, Hindostan, vol 2, p. 320.
31. Maurice, Indian Antiquities (London, 1794), vol. 3, p. 46; John 13:5.
32. Charles Wilkes, trans., The Bhagavat Gita, or Dialogues of Crishna and
Arjoon, in Eighteen Lectures With Notes, (London, 1785), p. 51; John 13:23.
33. Williams, Hinduism (London, 1877), p. 211.
34. Ibid., p. 213.
35. Ibid., p. 213.
36. Ibid., p. 213.
37. Swain, vol. 1, p. 237; I Peter 3:19.
38. Higgins, p. 131; Acts 1:9
39. Wilson, p. 492.
40. Higgins, vol. 1, p. 144.
41. Lundy, p. 128.
42. Inman, Ancient Faiths and Modern (London, 1868), vol. 1, p. 411.
43. Child, vol. 1, p. 71.
44. Dupuis, p. 240; Matthew 28:6.
45. Child, vol. 1, p. 75; Williams, Hinduism, p. 108.

Leave a Reply